Werken aan de TU Delft campus

Welkom op de campus van de TU Delft. Met 161 hectare aan onderzoek, onderwijs, ontspanning en ondernemingsgeest. Waar we ongekende prestaties leveren en waar we spectaculaire ideeën bedenken die de wereld overvliegen. Campus Real Estate & Facility Management (CREFM) is daarbij onmisbaar. Want CREFM is verantwoordelijk voor alle gebouwen en terreinen op onze campus. En dat zijn juist de plekken waar de ideeën worden geboren.

Door alles zo goed mogelijk met elkaar te verbinden groeien die ideeën en projecten nog sneller. Of het nou gaat om vernieuwend onderzoek of hoogstaand onderwijs: wij duiken maar al te graag in maatschappelijke vragen. Dat doen we met mensen die elkaar kennen, elkaar helpen en elkaar inspireren. Al die knappe koppen komen samen op een van de grootste campussen ter wereld. Waar vele verschillende gebouwen staan voor verschillende functies. Van collegezalen tot laboratoria tot onderwijsruimtes en natuurlijk veel groen. Dat alles maakt werken bij TU Delft enorm afwisselend.

CREFM bestaat uit de volgende afdelingen:

Strategisch Portfolio Management (SPM)

De afdeling Strategisch Portfolio Management (SPM) bestaat uit programmamanagers, beleidsmedewerkers en asset managers. Zij ontwikkelen samen met de gebruikers van de campus en andere belanghebbenden visies, strategieën en beleid. Deze plannen geven richting aan de ontwikkeling van de campus en worden doorvertaald in concrete projecten. De afdeling werkt hierin nauw samen met de faculteiten en diensten binnen de TU Delft, diverse samenwerkingspartners en de gemeente Delft, en de andere afdelingen binnen CREFM.

Projecten

Bij de afdeling Projecten werken ontwikkelaars en projectmanagers. Zij voorzien in het ontwikkelen, aannemen, voorbereiden en uitvoeren van nieuwbouw, renovatie, verhuizingen, inrichting en civieltechnische projecten. De afdeling is verantwoordelijk voor het gehele proces projectmanagement. Als een project is afgerond en opgeleverd, wordt het technisch en functioneel beheer van het gebouw of het terrein overgedragen aan respectievelijk de afdelingen Beheer en Onderhoud en Facility Management.

Beheer en Onderhoud (B&O)

De afdeling Beheer en Onderhoud (B&O) zorgt voor het technisch beheer en -onderhoud van de gebouwen en terreinen van de TU Delft. Zij verzorgt alle energiestromen op de campus en heeft een belangrijke rol in de verduurzaming ervan. De afdeling levert technische adviesdiensten en bewaakt de beheersbaarheid van onderhoud- en exploitatiekosten bij de voorbereiding en uitvoering van ontwikkelvraagstukken en projecten voor de campus. De afdeling geeft ook informatie over het meerjarig onderhoud aan de afdeling SPM zodat weloverwogen strategische keuzes kunnen worden gemaakt voor de ontwikkeling van de vastgoedstrategie.

Facility Management

De afdeling Facility Management (FM) zorgt voor diverse dienstverlening in de gebouwen en terreinen van de TU Delft. Zij verzorgt samen met partners zaken als schoonmaak, beveiliging, en horeca en levert daarnaast zelf dienstverlening in de onderwijszalen, bij evenementen in de Aula en bij de servicepunten. De afdeling zorgt ook voor de levering van diverse soorten gassen en chemicaliën ten behoeve van het onderzoek in diverse faculteiten. In projecten adviseert FM tevens hoe het ontwerp en de indeling van het gebouw zo goed mogelijk kunnen worden afgestemd op al deze aspecten.

Business Office

Het Business Office is de ‘machinekamer’ van CREFM. Samen met de onderdelen Finance, HR en Communicatie ondersteunt het Bedrijfsbureau de lijnafdelingen van CREFM in het realiseren van de campusvisie en -strategie en de exploitatie van de campus van de TU Delft. De Business Office is onderverdeeld in Informatiemanagement, Risicomanagement & planning en Office Support. Daarnaast hebben is er een stafafdeling die werkt aan Organisatieverandering, Procesverbetering en de Lerende Organisatie.

Finance

De afdeling Finance van CREFM beheerst de financiële kant van de huisvestingsopgave van de TU Delft. Zij ondersteunt collega’s in diverse afdelingen zoals SPM, Projecten, Beheer en Onderhoud en FM. Gegeven de omvang en complexiteit van de huisvestingsopgave is het van strategisch belang om TU Delft duurzaam financieel gezond te houden. De afdeling Finance levert belangrijke bedrijfseconomische stuurinformatie om de kosten van het vastgoed van de TU Delft goed te beheersen.

Communicatie

Het werk van CREFM raakt direct de bewoners, bezoekers en omwonenden van de TU Delft. De ambitie van CREFM is om de campusontwikkeling, het beheer, de diensten en de service op een professionele, betrokken en integere wijze te leveren. Professionele communicatie is hierbij essentieel. Het team Communicatie ondersteunt de afdelingen van CRE bij hun ambities door adviezen te geven en te interveniëren (gevraagd en ongevraagd advies geven) en door het vertalen van vraagstukken in communicatiemiddelen.