30 maart 2023

Goede Vrienden sessie met Prof. Gijsje Koenderink

27 maart 2023

Universiteitsfonds Delft lanceert nieuwe campagne: Tech for Impact

Hoe maken we fysieke beroepen aantrekkelijker, kunnen we het onderzoek naar dementie versnellen? Op welke manier maken we van onze campus een duurzaam voorbeeld en lukt het ambitieuze studenten de zeewierteelt te verduurzamen? Deze vier vragen staan centraal in de nieuwe campagne van het Universiteitsfonds Delft: Tech for Impact 2023.

27 december 2022

Hartelijk dank voor uw betrokkenheid

14 december 2022

Tech for Energy | Hartelijk dank!

Tech for Energy | Samen versnellen we de energietransitie. Met de campagne draagt het Universiteitsfonds Delft bij aan deze onderzoeken en aan de ambitie van de universiteit om hierin in Nederland een voortrekkersrol te nemen. Ruim 200.000 euro werd opgehaald.

22 november 2022

Saskia van Heumen: TU Delft Best Graduate 2022

Vandaag, 22 november, presenteerden de acht beste afstudeerders van de TU Delft hun excellente afstudeerscriptie tijdens de TU Delft Best Graduate Award Ceremony 2022. De prestigieuze titel TU Delft Best Graduate 2022 werd uitgereikt aan ir. Saskia van Heumen, afgestudeerd aan de Faculteit Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek & Technische Materiaalwetenschappen (3mE). Saskia ontwikkelde een methode om lymfevaten in patiënten nauwkeurig in beeld te brengen.

21 november 2022

Refreeze the Arctic Foundation ondersteunt klimaatonderzoek TU Delft

Op 21 november 2022 heeft het Universiteitsfonds Delft een meerjarige schenkingsovereenkomst gesloten met Stichting Refreeze the Arctic Foundation. Hierdoor is het mogelijk om innovatieve methodes aan de TU Delft te ontwikkelen om wolken aan te passen en zo opwarming van de aarde tegen te gaan.

05 september 2022

Kees Vuik ontvangt Leermeesterprijs 2022

Op maandag 5 september is de Leermeesterprijs 2022 uitgereikt aan professor Kees Vuik, hoogleraar Numerieke Wiskunde bij de faculteit Electrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI). De feestelijke uitreiking ging vooraf aan de Opening van het Academisch Jaar 2022-2023. Sinds 1994 reikt het Universiteitsfonds Delft jaarlijks de prestigieuze Leermeesterprijs uit aan een hoogleraar verbonden aan TU Delft.

29 juli 2022

In gesprek met Michael Wisbrun, scheidend voorzitter van het Universiteitsfonds

Na ruim negen jaar intensief samenwerken, treedt Michael Wisbrun terug als voorzitter van het Universiteitsfonds Delft. “Wat wij met elkaar hebben gebouwd, draagt bij aan de missie van TU Delft.” Een gesprek met de scheidend voorzitter over zijn liefde voor TU Delft, verbinden en aanjagen.

04 juli 2022

Professor Kees Vuik verrast met Leermeesterprijs 2022

Op maandag 4 juli werd professor Kees Vuik, hoogleraar Numerieke Wiskunde bij de faculteit Electrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI), verrast met de aankondiging dat hij de Leermeesterprijs 2022 in ontvangst mag nemen.