14 april 2020

Delftse alumni en donateurs steunen Delftse technologie in de strijd tegen COVID-19

Vanuit het TU Delft COVID-19 Response Fund worden TU Delft onderzoekers en studenten gesteund die een bijdrage leveren aan de strijd tegen COVID-19. Dank aan ruim 750 alumni van de TU Delft en donateurs van het Universiteitsfonds die al gehoor gaven aan de oproep om mee te doen. Inmiddels heeft het fonds 190.000 euro kunnen toekennen aan 8 Delftse projecten.

20 maart 2020

Kunnen wij iets voor u betekenen?

Als donateur steunt u de TU Delft, maar vandaag willen we juist vragen of wij een steun voor u kunnen zijn. We hopen dat het goed met u gaat en vragen of we iets voor u kunnen betekenen. Heeft u behoefte om bij te praten over welke maatregelingen de TU Delft treft in deze tijd?

10 maart 2020

Crowdfunding voor betaalbare duurzaamheid

Ruim 4 jaar geleden werd door studenten van de TU Delft The Motown Movement opgericht. Een non-profit organisatie met als doel duurzaam wonen ook voor mensen met weinig inkomsten betaalbaar te maken.

19 februari 2020

Student Alberto brengt draadloos monitoren een stap dichterbij

In September 2017 begon Alberto Gancedo aan zijn master Microelectronics aan de Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI). Alberto had een grotere ambitie dan alleen afstuderen. Zijn doel was om een klein, draagbaar en goedkoop meetapparaat te ontwikkelen om ongewone hersenactiviteit bij te vroeg geboren baby’s te constateren.

03 januari 2020

Hartverwarmende reacties bij belcampage naar alumni

Van 18 november – 7 december 2019 heeft het Universiteitsfonds Delft namens de TU Delft met twaalf TU studenten 549 alumni benaderd. De doelstelling was tweeledig: de band met TU Delft alumni aanhalen en hen te polsen voor een financiële bijdrage aan hun alma mater. Mooie gesprekken vonden er plaats tussen de student en de alumnus.

29 november 2019

TU Delft 53e in THE University Employability Ranking

In de Times Higher Education Global University Employability Ranking 2019 staat de TU Delft op de 53e plaats, twee plaatsen hoger dan vorig jaar.

12 november 2019

Djonno Bresser is TU Delft Best Graduate 2019

Vandaag presenteerden acht recent afgestudeerde ingenieurs hun excellente afstudeerscriptie tijdens de TU Delft Best Graduate Award Ceremony 2019. Djonno Bresser, afgestudeerd aan de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG), mocht de prestigieuze titel TU Delft Best Graduate 2019 in ontvangst nemen.

21 oktober 2019

Acht afstudeerders genomineerd voor de TU Delft Best Graduate Award 2019

Vandaag, 21 oktober 2019, maakt het Universiteitsfonds Delft de acht Best Graduates 2019 van de TU Delft bekend. Op 12 november a.s. presenteren deze acht kersverse ingenieurs hun excellente afstudeerwerk.

14 oktober 2019

Koningspaar opent verticale afvalwaterzuiveringspilot in New Delhi

Het koninklijk openden 14 oktober 2019 een nieuwe proefinstallatie om vervuild afvalwater in Indiase drains te zuiveren.

07 oktober 2019

TU Delft presenteert schaalmodel en cabine energiezuinige Flying-V

Tijdens de KLM Experience Dagen presenteert de TU Delft de revolutionaire, energiezuinige Flying-V.