25 januari 2024

Ambitieuze studentenprojecten ontvangen in totaal €50.000 aan subsidie via Universiteitsfonds Delft

In december 2023 konden studenten een subsidie-aanvraag indienen bij FAST (Funding ambitious Students) voor de organisatie van een evenement en voor financiering van een ambitieus project. In totaal ontving FAST 27 aanvragen, welke zijn beoordeeld op innovatie, haalbaarheid, impact en budget.

21 december 2023

Voor een betere wereld

We kijken terug op een mooi 2023, waarin we talenten konden ondersteunen, dromen konden verwezenlijken, ambities konden realiseren en vooral impact konden maken.

14 december 2023

10 jaar 'hotspot' voor geothermie

Bijna 17 jaar geleden bedachten studenten Technische Aardwetenschappen een feestelijke stunt: boren naar aardwarmte. Het begin van een wetenschappelijk avontuur. Na jaren van meten en onderzoek is dit jaar op de campus de eerste geothermische put geboord, ruim twee kilometer diep; een tweede volgt. Vanaf 2024 kunnen hiermee universiteitsgebouwen en stadswijken worden verwarmd.

07 december 2023

De Air France-KLM Groep wordt een belangrijke partner van het TU Delft-France Initiative

Tijdens de jaarlijkse luchtvaartbeurs MRO Europe (jaarlijkse beurs over vliegtuigonderhoud) die dit jaar plaatsvondt op 18 en 19 oktober 2023 in de RAI Amsterdam, hebben Air France-KLM, Air France en KLM gezamenlijk een donatie van €150.000 per jaar gedurende drie jaar toegekend aan het TU-Delft France Initiative.

11 oktober 2023

GlassLab: het centrum van innovatie in architecturaal glasdesign

Het nieuwe GlasLab in onze faculteit wordt hét centrum van innovatie in architecturaal glasdesign en constructie aan TU Delft. In dit lab wordt onderzoek gedaan naar glasproducten en -constructies die de gebouwde omgeving zullen transformeren.

13 juli 2023

Meer kennis over ziekte van Parkinson is zo belangrijk

13 juni 2023

Universiteitsfonds Delft keert €50.000 uit aan ambitieuze studentenprojecten

30 mei 2023

Delft AI Lab promovendi versterken AI-samenwerkingsverbanden in het buitenland

Eind 2022 is de eerste call voor de nieuwe North America Travel Grant for AI PhDs geopend. Het Universiteitsfonds Delft heeft deze nieuwe reisbeurs mogelijk gemaakt dankzij een donatie van alumnus Felix Herrmann. Inmiddels zijn de eerste drie beurzen toegekend aan Mubariz Zaffar (3DUU Lab), Mirko Baglioni (AI*MAN Lab), en Yiru Jiao (CityAI Lab).

11 mei 2023

Twee winnaressen ontvangen Marina van Dammebeurs 2023

Donderdag 11 mei vond de uitreiking van de Marina van Dammebeurs 2023 plaats, georganiseerd door Universiteitsfonds Delft. Drie Delftse alumna maakten kans op de felbegeerde beurs van €9.000. Na drie indrukwekkende pitches en een kort juryberaad maakte prof.dr. Marina van Geenhuizen, voorzitter van de jury, bekend dat het een "roaring" 20ste editie was met een verrassende uitslag: Zowel Mei Ling Tan als Oleksandra Ivashchenko zijn uitgeroepen tot winnaressen van de Marina van Dammebeurs 2023.

20 april 2023

Excellence Fund toegekend aan Healthcare Systems Professor John Clarkson

Het Universiteitsfonds Delft heeft een Excellence Fund toegekend aan professor John P.J. Clarkson om zijn onderzoek in Delft een vliegende start te geven. Professor Clarkson, hoogleraar aan de University of Cambridge, is tijdens de pandemie aangesteld als hoogleraar Healthcare Systems aan de faculteit Industrieel Ontwerpen van TU Delft.