02 september 2019

Jenny Dankelman ontvangt Leermeesterprijs 2019

Op maandag 2 september is de Leermeesterprijs 2019 uitgereikt aan prof.dr. Jenny Dankelman, hoogleraar Minimaal-Invasieve Chirurgie en Interventietechnieken bij de Faculteit 3mE.

12 juli 2019

Gist in de strijd tegen dementie

Onze levensverwachting stijgt en steeds meer mensen krijgen te maken met vormen van dementie, zoals de ziekte van Alzheimer. Hoe deze hersenziektes ontstaan en zich ontwikkelen is nog onduidelijk en dat bemoeilijkt de zoektocht naar een geneesmiddel.

04 juli 2019

Jenny Dankelman uitgeroepen tot Leermeester 2019

Professor Jenny Dankelman, hoogleraar Minimaal-Invasieve Chirurgie en Interventietechnieken bij de Faculteit Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek & Technische Materiaalwetenschappen (3mE) is donderdagmiddag 4 juli uitgeroepen tot Leermeester 2019.

25 juni 2019

Naderen we de ontrafeling van alzheimer?

De onderzoeksgroep van prof.dr.ir. Marcel Reinders, verbonden aan de Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI), doet onderzoek naar de ziekte van Alzheimer. Dankzij alumni van de Faculteit EWI en donateurs van het Universiteitsfonds Delft heeft Marcel Reinders tijdens de TU Delft for Life | Xperience Day, het prachtige bedrag van €118.635 mogen ontvangen.

24 juni 2019

Kunnen algen chroom-6 overbodig maken?

In het lab van dr. Santiago Garcia aan de faculteit Luchtvaart-en Ruimtevaarttechniek gebeuren bijzondere dingen.

18 juni 2019

Nieuwe editie Vriendenbericht juni 2019

Onlangs ontvingen donateurs en relaties van het Universiteitsfonds de juni 2019 editie van het Vriendenbericht. Op de cover staat prof.dr.ir. Marcel Reinders. De onderzoeksgroep van Reinders, verbonden aan de Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI), doet onderzoek naar de ziekte van Alzheimer.

02 juni 2019

KLM en TU Delft slaan handen ineen om luchtvaart verder te verduurzamen

President-directeur van KLM, Pieter Elbers en Prof. dr. Henri Werij, Decaan Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft tekenden vandaag op het jaarcongres van de IATA in Seoul een nieuw samenwerkingsproject tussen KLM en de TU Delft gericht op het verduurzamen van de luchtvaart.

14 mei 2019

Twee winnaars ontvangen Marina van Dammebeurs 2019

Op woensdag 13 mei jl. organiseerde het Universiteitsfonds Delft de uitreiking van de Marina van Dammebeurs 2019. Deze beurs, mogelijk gemaakt door mevrouw dr.ir. Marina van Damme, stelt jonge vrouwelijke ingenieurs in staat zich verder te ontwikkelen en hun persoonlijke carrière een boost te geven.

16 april 2019

Eerste fagenbank van Nederland een feit

Dankzij alumni van de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW) en donateurs van het Universiteitsfonds heeft dr.ir. Stan Brouns vandaag, dinsdag 16 april, de eerste fagenbank van Nederland kunnen openen.

14 maart 2019

Geslaagde 1e run online course Sustainable Packaging in a Circular Economy

Maandag 11 maart jl. presenteerde Jan Henk van der Werff, Manager Business Development TU Delft Open & Online Education, tijdens een feestelijke bijeenkomst de eerste resultaten van de Massive Open Online Course (MOOC) ‘Sustainable Packaging in a Circular Economy’.