19 december 2018

Nieuwe editie Vriendenbericht

Onlangs ontvingen donateurs en relaties van het Universiteitsfonds de december editie van het Vriendenbericht. Op de cover staat professor Merle de Kreuk, hoogleraar Milieutechnologie aan de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen.

17 december 2018

Eerste stap richting mogelijk alternatief antibiotica

Dankzij alumni van de Faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW) en donateurs van het Universiteitsfonds hebben Stan Brouns en zijn team het prachtige bedrag van €144.248 mogen ontvangen ten behoeve van het bacteriofagenonderzoek.

13 december 2018

Nieuw programma exclusief voor bedrijven: Circle of Excellence

Het Universiteitsfonds Delft heeft samen met de TU Delft het nieuwe programma Circe of Excellence ontwikkeld. De Circle of Excellence is een TU Delft breed programma en is gericht op het contact tussen bedrijven en ambitieuze studenten.

06 november 2018

Rhythima Shinde is TU Delft Best Graduate 2018!

Rhythima Shinde is uitgeroepen tot Best Graduate 2018 van de TU Delft. Zij studeerde af bij de Faculteit Techniek, Bestuur en Management.

05 oktober 2018

Acht afstudeerders genomineerd voor TU Delft Best Graduate Award 2018

Vandaag (5 oktober 2018) maakt het Universiteitsfonds Delft de acht Best Graduates 2018 van de TU Delft bekend.

26 september 2018

Zandmotor als continu veldlaboratorium voor onderwijs en onderzoek

De Zandmotor, een grootschalige zandopspuiting van 21 miljoen kuub zand voor de kust bij Kijkduin-Ter Heijde, is inmiddels wereldwijd een toonaangevend voorbeeld van hoe we onze kust duurzaam kunnen beschermen. Hoe ontwikkelt de natuur zich, hoe groeien de duinen aan en wat gebeurt er met onze kustlijn? Voor het antwoord op deze vragen is hoog¬waardige meetapparatuur nodig om continu onze kust te monitoren. De Zandmotor wordt nu, dankzij financiële steun van Stichting Zabawas, een waterbouwkundig veldlaboratorium voor onderwijs en onderzoek.

03 september 2018

25e editie Leermeesterprijs ontvangen door Cees Dekker

Op maandag 3 september is de Leermeesterprijs 2018 uitgereikt aan professor Cees Dekker, hoogleraar Moleculaire Biofysica bij de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW).

02 juli 2018

Cees Dekker verrast met Leermeesterprijs 2018

Op maandag 2 juli werd professor Cees Dekker, hoogleraar Moleculaire Biofysica bij de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW), verrast...

13 juni 2018

Nieuwe editie Vriendenbericht verschenen

In de eerste week van juni 2018 ontvingen de donateurs en relaties van het Universiteitsfonds het Vriendenbericht op de mat.

30 mei 2018

Ionica Smeets Alumnus van het Jaar 2018 van de TU Delft

Wiskundige en Hoogleraar Wetenschapscommunicatie Ionica Smeets is verkozen tot Alumnus van het Jaar 2018. Dat besloot de jury bestaande uit Tim van der Hagen (voorzitter College van Bestuur TU Delft) en Michael Wisbrun (voorzitter Universiteitsfonds Delft), op voordracht van de Delftse faculteit EWI waar Ionica Smeets in 2005 afstudeerde in de Technische Wiskunde.