Fonds voor klimaat en energietransitie

We staan in Nederland aan het begin van een enorme energietransitie. Naast energiezekerheid, om onze CO₂-uitstoot te verminderen, de opwarming van de aarde te beperken en hiermee een leefbare planeet achter te laten voor toekomstige generaties. Dag in dag uit werken wetenschappers en studenten aan TU Delft aan projecten die dit proces versnellen. Onze studenten leren in hun curriculum over deze transitie en ondernemen projecten om innovaties te ontwikkelen en te testen.

Met een meerjarige gift is de 2022 jaarcampagne Tech for Energy doorgezet als een Fonds op Naam. Het Fonds voor klimaat en energietransitie ondersteunt wetenschappelijk onderzoek en studentprojecten aan de TU Delft die een bijdrage leveren aan het versnellen van de energietransitie en het klimaat. Jaarlijks worden er meerdere projecten die in aanmerking komen voor financiële ondersteuning geselecteerd. Tevens kan er gedurende het jaar een beroep op het fonds worden gedaan voor individuele projectaanvragen. Alle projectaanvragen worden geselecteerd door het Universiteitsfonds.

De bijdrage over 2022 is verdeeld over de drie projecten in de jaarcampagne Tech for Energy, te weten 24/7 Energy Lab, het Floating Renewable Lab en de Control Room of the Future.

Doet u mee?

UFD - eenmalige donatie Fonds voor klimaat en energie