Ir. Michael H. Wisbrun Fonds

Het Ir. Michael H. Wisbrun Fonds is in 2022 opgericht in naam van TU Delft alumnus Michael Wisbrun, die in 1976 afstudeerde in Mechanical Engineering, Logistics, Materials, and Supply Chain Management. Het fonds is opgericht  ter ere van Michaels enorme inzet als voorzitter van het Universiteitsfonds Delft tussen 2013 en 2022. In zijn voorzittersrol heeft Michael vorm gegeven aan de ambitie van het fonds om een innoverende verbinder te worden tussen TU Delft, haar alumni, organisaties en filantropen middels attractieve proposities. Én om een substantiële bijdrage te kunnen leveren aan TU Delft als top wereldspeler.

Met team up with excellence als mantra heeft het Universiteitsfonds onder Michaels hoede vele nieuwe proposities ontwikkeld, zoals het Excellence Fund en het Graduate Entrepreneur Fund. Ook heeft hij de fusie van het fonds met de Stichting Fondsen Technische Universiteit Delft begeleid, waardoor het Universiteitsfonds hèt Delftse fonds werd voor alumnibinding en verwerven van fondsen. Deze fusie lag ten grondslag aan de verdere professionalisering die het Universiteitsfonds sindsdien heeft ondernomen.

Michael heeft met zijn Delftse can-do mentaliteit enorme impact gemaakt voor TU Delft. Hij schuwt niet grote stappen te nemen, mensen uit te dagen, de horizon te verbreden en die belangrijke verbinding tussen onze alumni en de universiteit gestalte te geven. Een man die onvoorwaardelijk verbonden is aan TU Delft, en ik hoop altijd zal blijven.

― Tim van der Hagen, rector maginificus / voorzitter College van Bestuur TU Delft

Ir. Michael H. Wisbrun Fonds voor ambitieuze studenten

Uit het Michael H. Wisbrun Fonds wordt jaarlijks een grant beschikbaar gesteld voor ambitieuze Delftse studenten om een innovatief idee met grote potentiele positieve impact op de samenleving verder te ontwikkelen. In deze speciale ‘ambitious project’ categorie is financiering mogelijk tot 15.000 euro.

De voedingsbodem voor excellentie is ambitie; nieuwe ideeën bedenken èn realiseren met die typische Delftse can-do mentaliteit. Met dit fonds hoop ik onze Delftse toekomstige ingenieurs te helpen hun horizon te verleggen

Michael Wisbrun

Steun ambitieuze Delftse studenten

Herkent u zich in de doelstellingen van het Michael Wisbrun fonds en wilt u hier ook aan bijdragen? Er zijn verschillende mogelijkheden om direct te doneren. U kunt zowel eenmalig, maandelijks, per kwartaal, per half jaar of jaarlijks doneren. Tevens kunt u een periodieke schenking met belastingvoordeel maken. Kies hieronder wat bij u past.

UFD – eenmalige donatie Michael Wisbrun Fonds

Ik doneer aan het Universiteitsfonds Delft