29 juli 2022

De eerste student-ambtenaar van Delft

Annelotte Andeweg (24) is sinds augustus 2021 de eerste student-ambtenaar van Delft. Ze doet op dit moment een Master Complex System Engineering & Management aan de TU Delft. Daarnaast is ze dé schakel tussen gemeente, universiteit en de Delftse studenten.

29 juli 2022

Studenten in het basisonderwijs

Vanwege corona hebben basisscholen financiële middelen gekregen om leerlingen extra te begeleiden. Ook in Delft. Maar dat betekende niet dat er ook meteen extra leerkrachten beschikbaar waren. Hoe kunnen scholen toch snel die extra handjes krijgen?

De Challenge Hoogbouw

Studenten van TU Delft, De Haagse Hogeschool en Hogeschool Inholland dachten tijdens de Challenge Hoogbouw mee over de hoogbouwopgave in Delft. Zij maakten diverse ontwerpen voor woontorens op zes verschillende locaties in Delft.

Video impressie JINC bliksemstage TU Delft Gamelab

Op 28 juni verzorgde TU Delft Gamelab een bliksemstage op basisschool De Horizon. De bliksemstage was georganiseerd door JINC.

01 juli 2021

Marco Reijne, fietsdynamica expert TU Delft, vertelt basisschool leerlingen alles over de Olympische baanfiets

Tijdens het programma Olympisch Delft vertellen TU onderzoekers basisschool leerlingen alles over innovaties die we terugzien op de Olympische- en Paralympische Spelen in Tokio deze zomer. Fietsdynamica expert Marco Reijne bezocht maandag 28 juni de International School Delft.