Billen, Benen & Buik (BBB) is een aerobicsles gericht op het stimuleren van vetverbranding en het stroomlijnen van je lichaam. In het ticketuur combineer je cardio- en krachttraining. Dit zorgt ervoor dat deze ‘probleemgebieden’ flink worden aangepakt. Je krijgt niet alleen een slanker en strakker lichaam, maar ook je conditie gaat flink vooruit.

Veiligheidsmaatregelen
Om de kans op verspreiding van het coronavirus zo klein mogelijk te houden, vragen we je te houden aan de volgende voorwaarden:

  • Houd altijd 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Blijf thuis als je tot de risicogroep behoort of een van de volgende klachten hebt: verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn), hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts en/of plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping). Blijf ook thuis als een van je huisgenoten koorts (vanaf 38 graden) en/of benauwdheid heeft.
  • Om hygiëneredenen vragen wij je om je handen regelmatig te wassen met water en zeep of om alcoholgel te gebruiken. Bij X kun je gebruik maken van de desinfectiepompen bij de ingang. Hoest en nies in je ellenboog, niet in je handen. Schud geen handen.
  • Kleedkamers en douches zijn nog gesloten. Kom je sporten, zorg dan dat je al omgekleed bent voordat je naar X komt. Toiletten in de entreehal zijn wel beschikbaar.
  • Neem je eigen materiaal en/of instrumentarium mee en vul thuis alvast je waterfles. Je kunt in verband met hygiënemaatregelen geen materialen en instrumenten van X lenen. Vast materiaal dat in de ruimtes aanwezig is, zoals de piano in een muziekstudio, mag je wel gebruiken.
  • Kom niet eerder dan 5 minuten voor de aanvangstijd van je activiteit naar X.
  • Na afloop van je geplande activiteit(en) ga je direct weer weg.
  • Wanneer je voor een activiteit naar X komt, dan dien je altijd vooraf te reserveren. Cafe X is wel vrij toegankelijk met een maximum van 50 bezoekers.
  • Gebruik van een (grote) handdoek is verplicht bij deelname aan ticketuren en indien je de Fitness bezoekt. Zonder handdoek kun je niet deelnemen.

We vertrouwen erop dat iedereen zich kan vinden in bovengenoemde voorwaarden. Alleen dan kunnen we op dit moment in de 1,5 meter-samenleving veilig en verantwoord met elkaar gebruik maken van de faciliteiten bij X.

Tijdens de lessen BBB wordt aandacht besteed aan de drie bekende probleemzones; billen, benen en de buik. De les begint met een warming-up met als doel je spieren op te warmen. Ook wordt hiermee het vetverbrandingsproces in gang gezet. Vervolgens doe je oefeningen voor je billen, benen en buik met behulp van onder meer gewichten, elastieken en andere gymattributen.

Rooster & inschrijven

Docenten

Roos Jones

Roos volgde een Aerobics en Fitness opleiding bij AFN. Via Les Mills behaalde ze haar certificaat tot Bodypower en Body Balance instructeur. Sinds 2007 is zij werkzaam als fitness instructeur bij verschillende sportscholen.

Shamangi Kooistra

Shamangi is al vanaf 1996 werkzaam als fitness instructrice bij een sportschool. In 1999 rondde ze haar Aerobics Fitness Nederland opleiding af en volgde tegelijkertijd een opleiding tot Body Power instructeur. Tussen 2004 en 2015 rondde zij opleidingen in Power Yoga, Pilates en Extreme Core Training succesvol af. Los daarvan volgde zij allerlei bijscholingscursussen op het gebied van Tae Bo, Bodyshape, Zumba, Steps, Body Balance en Yoga.

Shamangi Website

Nancy Roeters

Nancy is sportdocent bij Basic-Fit Schiedam en Delft Leeuwenstein waar ze meerdere lessen geeft. Bij X vervangt ze tijdelijk Sharmayne Sanderse die met zwangerschapsverlof is. Nancy houdt van de wat ‘zwaardere’ lessen waar je je flink in het zweet zult werken. “Je verstand op nul en gaan!”. Daarnaast is ze edelsmid.

Prijs

Je hebt een X-abonnement nodig om je in te kunnen schrijven voor dit ticketuur.

Bekijk het prijsoverzicht

Praktische informatie

Alle niveaus
Ticketuur
Trek sportkleding aan waar je gemakkelijk in kunt bewegen en neem een handdoek mee. Een flesje water voor tijdens de training is aanbevolen.

Online: leg een (yoga)mat of handdoek klaar. Pak je dumbbells erbij of gebruik gevulde waterflesjes als gewichten.