Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat mediteren een positief effect heeft op je dagelijks leven, gezondheid en algeheel welbevinden. Het leert je omgaan met stress, efficiënter werken en je zult merken dat je prestaties verbeteren. Meditatie is een eeuwenoude techniek voor bewustzijnsverruiming, waar vandaag de dag steeds meer belangstelling voor is. Er bestaan verschillende stromingen en vormen van meditatie, zoals oefeningen voor concentratie en opmerkzaamheid, het kalmeren van de geest, lichamelijke en geestelijke ontspanning en het verkrijgen van meer zelfinzicht. Kenmerkend voor alle vormen van meditatie is de focus op wat er nu gebeurt, in en om jou heen.

Omdat we veel afleiding in ons dagelijks leven hebben en omdat meditatie (nog) geen gewoonte is, kan het moeilijk zijn om de discipline te vinden om te gaan zitten en je over te geven. Mediteren met anderen is een mooie manier om je dat extra duwtje in de rug te geven en je ervaringen achteraf te delen.

Rooster & inschrijven

Docent

Astrid Bontenbal

Astrid Bontenbal volgde een interne yoga-opleiding bij het Body & Mind-centrum Merlijn en bekwaamde zich in onder andere Power Yoga, Hatha Yoga en Sivananda Yoga. Ze is yogadocente sinds 2011. Daarnaast gaf zij les tijdens verschillende evenementen en heeft ze ‘office yoga’ voor collega’s op kantoor gedoceerd. De Hatha Yoga-lessen van Astrid bestaan uit oefeningen die gericht zijn op het ontwikkelen van kracht, balans en lenigheid, maar bovenal bedoeld om lichaam en geest te ontspannen.

Prijs

Je hebt een X-abonnement nodig om je in te kunnen schrijven voor dit ticketuur.

Bekijk het prijsoverzicht

Praktische informatie

Alle niveaus
Ticketuur

Trek comfortabele kleding aan en zorg voor een stoel of kruk waar je rechtop in kunt zitten waarbij je je voeten plat op de grond kunt zetten. Natuurlijk kun je ook gebruik maken van een meditatiekussen.