High-intensity intervaltraining (HIIT) is een tegenhanger van de traditionele cardiotraining. Waar je bij een traditionele cardiotraining je energie verdeelt om de activiteit tot een uur of langer continue vol te houden, push je jezelf bij HIIT continu tot het uiterste. HIIT is een zeer effectieve en efficiƫnte manier om je conditie te verbeteren, kracht te ontwikkelen, vet te verbranden, je metabolisme te verhogen en na verloop van tijd een strakker en atletischer lichaam te krijgen. De korte, intensieve en wisselende intervallen voorkomen dat de training saai wordt.

Gedurende een HIIT-les worden alle spiergroepen aangepakt. Tijdens de oefeningen maak je gebruik van je eigen lichaamsgewicht en lichte dumbbells. Op deze manier kun je de intensiteit zelf bepalen en afstemmen op je niveau. Een training kent een vaste indeling qua inspannings- en rusttijden. Maar natuurlijk ben je vrij om net iets meer of juist minder rust te nemen. Hierdoor is de training zowel geschikt voor beginnende als gevorderde sporters.

Rooster & inschrijven

Docent

Henri Lemmens

Henri studeerde aan de TU Delft en behaalde zijn certificaat tot spinninginstructeur. Inmiddels is hij al geruime tijd werkzaam als instructeur in de disciplines Spinning, High-Intensity Training (HIIT), Fitness en Core Stability bij X.

Jan van Laren

Jan behaalde in 2005 zijn certificaat voor indoor cycling en sindsdien is hij werkzaam bij X. Hij is fitnessinstructeur en geeft meerdere groepslessen. In 2009 behaalde hij zijn Fit!vak fitness trainer A diploma.

Prijs

Je hebt een X-abonnement nodig om je in te kunnen schrijven voor dit ticketuur.

Bekijk het prijsoverzicht

Praktische informatie

Alle niveaus
Ticketuur
Draag sportkleding en zaalschoenen en neem een handdoek plus bidon mee. Benodigde attributen zoals dumbbells, matten en steps zijn aanwezig.

Online: zaalschoenen en attributen zijn niet nodig. Tijdens de oefeningen maak je gebruik van je lichaamsgewicht.