PME’er Nima Tolou kanshebber voor Prins Friso Ingenieursprijs 2018

Nieuws - 31 januari 2018 - Webredactie 3mE

Nima Tolou, onderzoeker bij de afdeling Precision & Microsystems Engineering en co-founder van Flexous BV en Kinergizer BV is genomineerd voor de Prins Friso Ingenieursprijs 2018. Op 21 maart wordt, tijdens de Dag van de Ingenieur op de Rijksuniversiteit Groningen, bekend gemaakt wie de prijs in de wacht sleept en zich Ingenieur van het Jaar en daarmee winnaar van de Prins Friso Ingenieursprijs 2018 mag noemen. Naast Tolou zijn ir. ing. Sander den Blanken RO, Directeur bij Arup b.v. en dr. ir. Jan Klok, Principal Technologist bij Paqell B.V. en Scientific Project Manager bij Wetsus in de running.

Nima Tolou

Stem nu!
Breng nu je stem uit via de KIVI stempagina! Het profiel van Nima en zijn nominatiefilmpje lees en vind je hier. Stemmen kan tot en met zondag 18 maart. De uitslag wordt bekend gemaakt op woensdag 21 maart tijdens de Dag van de Ingenieur op de Rijksuniversiteit Groningen.

Nima Tolou
Nima Tolou is expert op het gebied van autonome systemen: zelfredzame elektronica. Apparaten die zelfstandig waarnemen en vervolgens op hun omgeving reageren. En dat kunnen ze dankzij een energy harvester. Tolou (1982) studeerde Applied mechanical design in Iran. Sinds 2008 werkt hij aan de TU Delft; eerst als promovendus, inmiddels als universitair docent. Samen met het R&D Science Institute van  LVMH Watch Division en de TU Delft spin-off Flexous ontwikkelde Tolou onlangs een nieuw klokmechanisme. Deze techniek is op de markt onder de naam ZENITH Defy Lab watch. Lees <link en oud completely-new-watch-regulator-by-joint-effort-of-lvmh-watch-division-tu-delft-and-tu-delft-spin-off-flexous>meer over deze technologie.Tolou zoekt actief partners in het bedrijfsleven om vindingen met een eigen team om te zetten in producten. “Ik ben een ontwerper, maar zeker ook een maker”, aldus Tolou.

Dag van de Ingenieur
De uitreiking van de Prins Friso Ingenieursprijs vindt plaats op de Dag van de Ingenieur. De Dag van de Ingenieur wordt georganiseerd door KIVI. Met deze dag wil KIVI het belang en de impact van het werk van ingenieurs voor onze samenleving zichtbaar maken.