Techniekproject 150e verjaardag Gezelschap Leeghwater

Nieuws - 01 maart 2018

Gezelschap Leeghwater bestaat sinds 16 december 2017 150 jaar en is daarmee de oudste studievereniging van Nederland. Om dit te vieren is op de faculteit 3mE een uniek techniekproject in het leven geroepen: studenten Werktuigbouwkunde werken samen met de Japanse kunstenaar Kouji Ohno aan een levensgrote metalen olifant die vervolgens in de vijver vòòr de faculteit 3mE wordt geplaatst.

In de olifant worden van verschillende dreamteams, afdelingen van 3mE en bedrijven onderdelen verwerkt. Zo laten we zien dat werktuigbouwkunde een zeer brede, toegepaste studie is en dat we op creatieve wijze oude onderdelen nieuw leven kunnen inblazen. Wij zetten ons in om dit unieke techniekproject mogelijk te maken en vragen om uw steun.  We hopen van harte dat u de studie Werktuigbouwkunde en Gezelschap Leeghwater een warm hart toedraagt en ons wilt helpen dit bijzondere verjaardagcadeau mogelijk te maken.

Maakt u het mogelijk?

Het Universiteitsfonds Delft ondersteunt Gezelschap Leeghwater met dit ludieke techniekproject. Helpt u ook mee? Klik hier om te doneren en help Gezelschap Leeghwater de bijzondere olifant te bouwen. En natuurlijk wordt u uitgenodigd bij de onthulling van dit kunstwerk.

bron: Kouji Ohno