TU Delft | The Hague bij Bevrijdingsfestival Den Haag 2024

Nieuws - 08 mei 2024

Op 5 mei, een dag van nationale bevrijding en viering van vrijheid, vertegenwoordigde het bestuur van Dentatus, de studievereniging van de Master Engineering & Policy Analysis, mede namens TU Delft | The Hague de studentengemeenschap op het bevrijdingsfestival op het Malieveld. Van 12:00 tot 20:00 uur stonden zij klaar in de levendige "student area" van HI The Hague om te converseren, te verbinden en het feest van vrijheid te vieren. In Den Haag, de stad van vrede en recht, begrijpen we het belang van vrijheid, inclusief de vrijheid om te studeren. Daarom kwam het bestuur van Dentatus samen met andere bestuurders om deze waarde te eren en de gemeenschap te ontmoeten.

Tijdens het festival kregen deze besturen ook de kans om wethouder Saskia Bruines te verwelkomen. Haar aanwezigheid benadrukte het belang van de relatie tussen de stad en haar studenten. In gesprekken met de studentenbestuurders van Den Haag werd het belang besproken van een bloeiende studentenstad en hoe we gezamenlijk Den Haag kunnen blijven ontwikkelen om zowel academische als persoonlijke groei te ondersteunen.

Het bevrijdingsfestival op het Malieveld diende als een platform voor kennisuitwisseling en community building. Het was een dag waarop verschillende stemmen samenkwamen om een gezamenlijke visie te vormen voor de toekomst van onze stad en haar studenten. We zijn dankbaar voor de inzet van het bestuur van Dentatus en kijken ernaar uit om onze betrokkenheid bij het bevorderen van vrijheid en groei in Den Haag voort te zetten. Bekijk de aftermovie hier voor een sfeerimpressie van de dag!