Kom langs

Batterijenlab

Bij het TU Delft Reactor Institute vinden we ook een Batterijenlab: speciaal voor materiaalonderzoek. Het TU Delft Reactor Institute (RID) is samen met de afdeling Radiation, Science & Technology (RST) al 60 jaar het Nederlandse kenniscentrum voor aan straling gerelateerd onderzoek en onderwijs. Het Reactor Institute en het Batterijenlab zijn te bezoeken op afspraak.

Electrical Sustainable Power Lab

In het ESP Lab werken onderzoekers van verschillende onderzoeksgebieden onder één dak gezamenlijk aan het versnellen van de overgang naar duurzame energie. Een digital twin en verschillende omgevingscontrolekamers voor het testen van batterijen zijn hier te vinden. Het ESP Lab bevindt zich in gebouw 36. Het ESP Lab bezoeken is mogelijk op afspraak.

24/7 Energy Lab

Op de Green Village is ook het 24/7 Energy Lab te vinden. Daar zijn een aantal modelwoningen gebouwd om te kijken wat modelhuishoudens nodig hebben om zelfvoorzienend te worden op het gebied van energie. Nieuwe batterijsystemen kunnen hier worden geïmplementeerd en getest. Het 24/7 Energy Lab bezoeken is mogelijk op afspraak.

Wetenschapsvoorlichter Climate & Energy
Dave Boomkens