In Memoriam Cor Lamain

Met grote verslagenheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van oud collega Cor Lamain. Wij wensen zijn dierbaren, familie, vrienden en ex-collega's veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Zondagmorgen is toch nog vrij plotseling Cor Lamain overleden. Hij was al langere tijd ziek en overleed na een kort ziekbed. Het is uiterst triest dat Cor zo vlak voor het bereiken van zijn pensioengerechtigde leeftijd ons heeft verlaten. We hadden  echt de hoop dat de nog beschikbare therapieën zouden aanslaan.

Cor was vanaf 1993 tot 2021 als data analist in dienst bij de TU Delft en gedurende die tijd werkzaam bij het Onderzoeksinstituut OTB en vervolgens bij de Faculteit Bouwkunde. Hij heeft in die periode  een belangrijke bijdrage geleverd aan de groei en bloei van het Instituut.

We zullen ons Cor herinneren als een zeer intelligente en toegewijde collega met een zeer uitgesproken mening.

Cor stond als data analist altijd voor iedereen klaar. Je kon dag en nacht bij hem terecht. Omdat hij vooral ondersteunende werkzaamheden verrichtte stond hij wat minder in de schijnwerpers dan sommige van zijn collega’s. Maar dat maakte de inbreng van Cor niet minder belangrijk. Hij wist op zeer vakkundige en creatieve wijze lastige programmeer en analyse vraagstukken in vaak korte tijd tot een goed einde te brengen. Hij was hierbij een belangrijke steun voor veel van onze collega’s.

Naast zijn inhoudelijk werk was Cor een fijne collega die altijd geïnteresseerd was in het welzijn van zijn collega’s. Hij was wars van administratieve verplichtingen en maakte daarmee het leven van zijn leidinggevenden niet altijd even gemakkelijk. Maar met een goed gesprek en een aangepaste  behandeling kwam er altijd wel een werkbare oplossing uit de bus.