Discussion: But What Should We Do? The Ethics of Climate Action, with John Broome

21 mei 2024 17:00 t/m 19:00 | Zet in mijn agenda

Klimaatactie is gericht op het creëren van een betere, rechtvaardigere wereld. Het vereist daarom niet alleen technische kennis, maar ook ethisch inzicht. Vergezel John Broome (Oxford), in gesprek met James Hutton (TU Delft), die ingaan op de filosofische onderbouwing van klimaatactie. Deze discussie, geschikt voor zowel experts als niet-experts, zal kritische vragen onderzoeken over wat onze verantwoordelijkheden en plichten zijn om actie te ondernemen tegen klimaatverandering. Onderwerpen zijn onder andere de ethiek van compensatie, de betwiste rol van individuele actie en John's voorstel voor een Wereld Klimaat Bank.

John Broome is emeritus hoogleraar morele filosofie aan de White's University of Oxford. Hij was hoofdauteur van het IPCC 2014. Hij is de auteur van Climate Matters: Ethics in a Warming World (Cambridge University Press, 2012), een baanbrekend werk op het gebied van klimaatethiek, evenals verschillende invloedrijke boeken over het snijvlak van filosofie en economie.

Datum: Dinsdag 21 mei
Locatie: TU Delft | Campus Den Haag, Bezuidenhoutseweg 63, 2594AC