Past deze studie bij mij?

Het kiezen van een studie die bij je past is lastig. Sommige mensen weten al van kleins af aan precies wat ze willen worden, maar de meeste van ons nog niet. Op deze pagina geven we je meer informatie om je te helpen bij je studiekeuze.

Of je nu twijfelt tussen twee studies of nog helemaal geen idee hebt wat je wilt gaan doen we snappen het helemaal. Lees daarom goed of jouw interesses aansluiten bij de onderwerpen waar je tijdens de studie Industrieel Ontwerpen mee bezig gaat zijn, maar ook of de studievormen bij je passen. En kom vooral langs! Want hier lees je natuurlijk alle feiten, cijfers en inhoud van de studie maar je ervaart het pas echt als je onze faculteit bezoekt en onze studenten en docenten spreekt. Dus lees, bekijk de video's en kom langs: zo ontdek je of IO de studie voor jou is.

Vakken & interesses

Bij Industrieel Ontwerpen krijgen we vaak de vraag of er veel wiskundige kennis nodig is, maar ook vragen over hoe creatief je moet zijn, hoe goed je moet kunnen tekenen of wat nu als je natuurkunde echt heel lastig vindt? Belangrijk om in je achterhoofd te houden is dat je gaat studeren om te leren en dus verwachten we niet dat je alle kennis al hebt. Wat veel belangrijker is, is je nieuwsgierigheid, je actieve leerhouding en interesse in ontwerpen.

Intensiviteit

Bij Industrieel Ontwepren ben je ongeveer 42 uur per week bezig met je studie. Onze faculteit is voor veel studenten dan ook een soort tweede woonkamer tijdens de studietijd. Want ondanks dat we niet veel hoorcolleges hebben, ga je wel veel zelf aan de slag met ontwerpen in studio’s en zelfstudie. Je moet dus een deel van je tijd zelf, en samen met je groepsgenoten indelen. Daarom is het belangrijk dat je gemotiveerd bent om actief aan de slag te gaan en de verantwoordelijkheid over je eigen leerproces en ontwikkeling neemt.

Vakken & interesses

Intensiviteit