Past deze studie bij mij?

Life Science and Technology (LST) heeft de brede expertise van de twee universiteiten in Delft (TU Delft) en Leiden (Universiteit Leiden). Spreekt dat je aan en liggen de vakken Natuurkunde, Wiskunde B en Scheikunde jou goed, dan past deze studie misschien goed bij jou. Lees hier wat je kunt verwachten.

Vakken & interesses

De volgende vakken komen veel voor bij Life Science and Technology. Als dit vakken zijn die je leuk vindt en die je liggen dan is dit een studie voor jou. LST is een microbiologische studie, dus mocht je naast Natuurkunde, Wiskunde B en Scheikunde ook Biologie in je vakkenpakket hebben, dan komt dat zeker goed van pas.

Intensiviteit

Bij Life Science and Technology ben je 40 uur per week bezig met je studie. Dit is redelijk gemiddeld vergeleken met andere studies. In het eerste jaar bestaat ongeveer 12 uur hiervan uit hoor- en werkcolleges, 16 uur uit practica en onderzoeksprojecten en 12 uur uit zelfstudie. Hoewel het niveau prima aansluit op het niveau van de middelbare school, ligt het tempo aan de universiteit een stuk hoger en is de hoeveelheid stof een stuk meer dan op de middelbare school.

Studentenervaringen

Het kiezen van een studie is best lastig. Studenten die nu de opleiding Life Science and Technology volgen, hebben die keuze ook moeten maken. Voor de een was het een snelle en makkelijke keuze, voor de ander toch wat ingewikkelder. Lees hier hoe zij uiteindelijk tot hun beslissing kwamen of over hoe ze de studie ervaren.

Jij bent:

• Nieuwsgierig naar de werking van de levende cel