Past deze studie bij mij?

Technische Natuurkunde is best een pittige studie. Maar als de vakken natuurkunde en wiskunde B je liggen, dan past de studie misschien goed bij jou. Lees hier wat je kunt verwachten.

Vakken & interesses

De volgende vakken komen veel voor bij Technische Natuurkunde. Als dit vakken zijn die je leuk vindt en die je liggen dan is dit een studie voor jou.

Intensiviteit

Bij Technische Natuurkunde ben je 40 uur per week bezig met je studie. In het eerste jaar bestaat ongeveer 32 uur hiervan uit hoor- en werkcolleges, 8 uur uit practica en groepsprojecten. Hoewel het niveau prima aansluit op het niveau van de middelbare school, ligt het tempo aan de universiteit een stuk hoger en is de hoeveelheid stof een stuk meer dan op de middelbare school.

Studentenervaringen

Het kiezen van een studie is best lastig. Studenten die nu de opleiding Technische Natuurkunde volgen, hebben die keuze ook moeten maken. Voor de een was het een snelle en makkelijke keuze, voor de ander toch wat ingewikkelder. Lees hier hoe zij uiteindelijk tot hun beslissing kwamen of over hoe ze de studie ervaren.

Jij bent:

• Goed in de vakken natuurkunde & wiskunde
  • Bereid om hard te werken
  • Creatief en hebt een abstract denkvermogen
  • Een doorzetter

Verplichte studiekeuzecheck

De opleiding vindt het belangrijk dat je voor de start van je opleiding goed nadenkt over je studiekeuze en ervaart hoe het is om TN te studeren, zodat jij kan bepalen of jij en TN wel bij elkaar passen.

Om deze reden is de studiekeuzecheck verplicht voor alle studenten die in september met de opleiding willen beginnen.

Jij bent:

• Goed in de vakken natuurkunde & wiskunde