Nieuws, Media & Evenementen

News & Media Appearances

22 resultaten

19 juni 2023

Meer openheid komt veiligheid en effectiviteit bij Defensie ten goede

Binnen Defensie staat veiligheid hoog in het vaandel. Om deze veiligheid te waarborgen, worden medewerkers geacht te werken via protocollen. Onderzoek van TU Delft promovenda en vliegerpsycholoog bij de Luchtmacht Leonie Boskeljon laat zien dat het werken volgens de regels voor medewerkers in het veld niet altijd zorgt voor meer veiligheid en effectiviteit.

04 april 2023

MSCA Doctoral Network beurs toegekend voor AI en verkeersveiligheid: 'IVORY'

Verkeersongevallen veroorzaken wereldwijd meer dan 1,35 miljoen doden per jaar. De VN en de Europese Unie wil het aantal slachtoffers terugbrengen naar nul. Het onlangs toegekende Marie Skłodowska Curie Actions (MSCA) Doctoral Network 'IVORY' richt zich op dit doel en gaat in september 2023 van start. Een netwerk van industriële doctoraten wordt dan opgezet om een nieuw kader te ontwikkelen voor een optimale integratie van AI in onderzoek naar verkeersveiligheid. Daarnaast wordt een nieuwe generatie toonaangevende onderzoekers op dit gebied opgeleid. Eleonora Papadimitriou, wetenschapper bij faculteit TBM van de TU Delft, leidt het netwerk. Andere betrokken TBM-onderzoekers zijn Amir Pooyan Afghari, Filippo Santoni de Sio en Pieter van Gelder.

27 maart 2023

Road safety & social pressure to speed - A chat with Amir Pooyan Afghari

With its seed funding program, the TU Delft Safety & Security Institute aims to increase the impact of safety & security research and education at TU Delft and to strengthen the position of TU Delft in this field. In this series of 'coffee chats', we talk to the project leaders to find out what is happening.

27 maart 2023

Kornelis Blok en Behnam Taebi benoemd tot leden Wetenschappelijke Klimaatraad

De ministerraad heeft op voordracht van minister Jetten voor Klimaat en Energie ingestemd met de benoeming van negen nieuwe leden van de Wetenschappelijke Klimaatraad (WKR). Onder hen zijn TU Delft onderzoekers Kornelis Blok en Behnam Taebi. De raad adviseert het kabinet over klimaatbeleid, op basis van onafhankelijke wetenschappelijke kennis.

02 maart 2023

ChatGPT: een risicovolle adviseur als het gaat om veiligheidsgerelateerde informatie

Een internationaal consortium onder leiding van onderzoekers van de TU Delft onderzocht de mogelijkheden van ChatGPT om veiligheidsgerelateerde adviezen te geven. Onder hen zijn TU Delft-onderzoekers Oscar Oviedo-Trespalacios, Helma Torkamaan, Steffen Steinert en Genserik Reniers. Zij ontdekten dat het riskant is om te vertrouwen op ChatGPT als bron van veiligheidsgerelateerde informatie en advies. De resultaten zijn beschikbaar in de preprint ‘The Risks of Using ChatGPT to Obtain Common Safety-Related Information and Advice’ in SSRN.

Science Stories