Ronald Gelderblom nieuwe directeur Delft Enterprises

Nieuws - 03 januari 2024

Op voordracht van de Raad van Commissarissen heeft de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Delft Enterprises B.V. Ronald Gelderblom per 1 januari 2024 benoemd tot nieuwe directeur. Gelderblom is reeds werkzaam bij Delft Enterprises als Investment Director. Hij volgt Paul Althuis op, die sinds 2008 de leiding had over Delft Enterprises, de holding waarmee de TU Delft participeert en investeert in spin-offs.

De Raad van Commissarissen van Delft Enterprises is verheugd met de benoeming van Gelderblom. Voorzitter Theun Baller: “Ronald Gelderblom heeft jarenlange ervaring in technology transfer en het beheer van een portfolio van participaties bij Delft Enterprises. Mede onder zijn aansturing is een ondernemend team met kennis van alle relevante aspecten van de ontwikkeling van spin-offs ontstaan. We hebben er alle vertrouwen in dat Delft Enterprises onder zijn leiding door zal gaan met de actieve ondersteuning van onderzoekers in hun ondernemersambities. Dit alles natuurlijk met als doel om succesvolle ondernemingen te creëren en de vruchten van onze academische kennis naar de samenleving te brengen”, aldus Baller.

Ronald Gelderblom

Ronald Gelderblom: “Het portfolio van participaties van Delft Enterprises is een afspiegeling van de diversiteit van het onderzoek dat plaatsvindt aan TU Delft. Artificial intelligence, quantum computing, batterijen voor de opslag van duurzame energie en slimme sensoren; het komt allemaal voorbij. De technologie die door onze onderzoekers wordt ontwikkeld, levert een bijdrage aan het oplossen van belangrijke maatschappelijke vraagstukken. Ik kijk ernaar uit om in deze nieuwe rol samen met het team verder te bouwen aan Delft Enterprises, met als doel de ondernemende onderzoekers van TU Delft zo goed mogelijk te ondersteunen en de impact van hun technologie te maximaliseren.”

Ronald Gelderblom studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Na zijn afstuderen in 2000 vervulde hij verschillende financiële functies. In 2009 maakte Gelderblom de overstap naar TU Delft, waar hij betrokken was bij de inrichting van de holdings TU Delft Services B.V. en Delft Enterprises B.V. Vanaf 2015 richtte hij zich als Investment Director volledig op Delft Enterprises in welke hoedanigheid hij verantwoordelijk was voor het beheer van het groeiende portfolio aan participaties. Een aantal mooie mijlpalen in deze periode waren de succesvolle exits van de bedrijven Blue Phoenix Group, MILabs en Mayht.

De Raad van Commissarissen staat daarnaast stil bij hetgeen Paul Althuis heeft betekend voor Delft Enterprises. “De Raad van Commissarissen is Paul Althuis enorm dankbaar voor de jarenlange inzet voor medewerkers met ondernemersambities en de omzetting van kennis naar innovaties met maatschappelijke en economische impact. Hij heeft samen met het team de afgelopen jaren een succesvolle organisatie hiervoor weten op te bouwen”, aldus Baller.