TU Delft Educator of the Year 2023 Alessandro Bombelli: "Het begint allemaal met onderwijs".

Nieuws - 30 januari 2024

Dr. Alessandro Bombelli, die bekend staat om zijn open, interactieve manier van lesgeven en zijn leuke en innovatieve onderwijsmethodes, is uitgeroepen tot TU Delft Educator of the Year 2023. Als universitair docent aan de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek zoekt en gebruikt hij actief feedback van studenten om zijn vakken continue te verbeteren en studenten actief bij het onderwijs te betrekken.

Het is een eer om Educator of the Year van de TU Delft te zijn. Het creëert voor mij ook vooral verwachtingen en het motiveert me om het nog een beetje beter te doen.

Alessandro Bombelli

Bombelli zal ook meedoen aan de ISO Docent van het Jaar competitie. In 2019 werd die wedstrijd gewonnen door Calvin Rans. Bombelli benadrukt wel dat lesgeven altijd teamwerk is: "Ik wil al mijn collega's aan de faculteit bedanken, en in het bijzonder de collega's met wie ik samen lesgeef of van gedachten heb gewisseld over het onderwijs."

Lees een interview met Bombelli in The Educator: Alessandro Bombelli "It all starts with education” (tudelft.nl) (alleen Engels) en in TU Delta