Yes! Je hebt een keuze gemaakt en weet nu wat je graag wilt gaan studeren. Maar wat zijn dan de vervolgstappen?

Volg dit stappenplan en zo weet je zeker dat je niks vergeet!

1. Controleer de toelatingseisen voor de opleiding:
    Ga naar de website van de opleiding voor de toelatingseisen. Voldoe je aan alle eisen? Dan kan je je inschrijven. Houd er rekening mee dat sommige opleidingen een numerus fixus hebben. Dit betekent dat er een selectie plaatsvindt. Voor deze studies is de aanmelddeadline 15 januari. De deadline voor het inschrijven voor reguliere opleidingen is 1 mei.

2. Meld je aan:
    Als je aan de toelatingseisen voldoet, kan je je aanmelden voor de opleiding. Dit doe je via Studielink, een online portaal waar je je kan aanmelden voor hoger onderwijs in Nederland. Bekijk het stappenplan goed.

3. Maak de studiekeuzecheck:
    Het is belangrijk dat je een juiste studiekeuze maakt, dat vinden wij ook bij de TU Delft. Na je inschrijving bieden we een studiekeuzecheck aan om je hierbij te ondersteunen. Bij een aantal opleidingen is het zelfs verplicht om deze check te doen. Kijk hier voor welke opleidingen dat geldt.

4. Collegegeld:
    Controleer goed hoeveel collegegeld je moet betalen, je kan ervoor kiezen het bedrag in een keer te betalen of in verschillende termijnen. Als je recht hebt op studiefinanciering kan je dit aanvragen via DUO.

5. Zoek eventueel een kamer:
    Wil je op kamers? Het zoeken naar een kamer in Delft kan erg lastig zijn en lang duren. Begin dus ruim op tijd. Hier vind je een overzicht van websites die je hierbij kunnen helpen.

6. Vraag je studenten OV aan:
    Met een studenten OV kun je gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer in Nederland. Je kunt dit aanvragen via de website van DUO.

7. Meld je aan voor de OWEE
    Hou goed in de gaten wat er wordt georganiseerd voor een goede start aan de universiteit. In augustus wordt altijd de OWEE (Openings Week) georganiseerd voor alle nieuwe studenten. Deze week is een goede start van je studie omdat je de universiteit en Delft beter leert kennen en alvast kan kennismaken met je medestudenten.

Door deze stappen te volgen, ben je goed voorbereid op de start van je opleiding. Veel succes! Mocht je nog verdere vragen hebben over je inschrijving, dan kun je altijd terecht bij: contactcentre-ESA@tudelft.nl.

Design your student life.

Keuzes maken is lastig!

Soms voelt het alsof de rest van je leven ervan afhangt van je studiekeuze. TU Delft biedt je daarom oefeningen en inspiratie om dit alles makkelijker te maken, of je nou voor een TU Delft studie kiest, of iets totaal anders.