Microlab How to design impact-driven education | Erasmus University | 7 December

07 december 2021 09:00 t/m 13:00 - Locatie: To be determined - Door: Teaching Academy | Zet in mijn agenda

Onze wereld is complex en vol met wicked problems, zoals armoede, klimaatverandering en ongelijkheid. Via ons onderwijs kunnen we studenten voorbereiden om bij te dragen aan het oplossen van deze uitdagingen. We hebben onderwijs nodig dat meer impact-gedreven is en het verandervermogen van de leiders van morgen vergroot. Maar hoe kun je jouw vak meer impact-gericht ontwerpen? Wat betekent dit voor ons onderwijs, voor onze studenten en voor jouw rol als docent?

In deze MicroLab leer je hoe je impact-gedreven leerervaring ontwerpt. Je gaat jouw vak (her)ontwerpen om een leerervaring te creëren die (een van) de principes van impact-gedreven onderwijs omvat. Het MicroLab bestaat uit een online voorbereiding en een workshop.

Doelen en competenties
Na dit MicroLab kun je:

• Een cursus (her)ontwerpen waarin (een van) de principes van impact-gedreven onderwijs is opgenomen;
  • Strategieën selecteren om je studenten door een impact-gestuurde leerervaring te begeleiden;
  • Een impact-gedreven leerervaring beoordelen gericht op het leerproces.

Doelgroep en vereiste voorkennis
Deze MicroLab is bedoeld voor EUR-docenten en cursuscoördinatoren die hun vak meer impact-gedreven zouden willen maken. Om optimaal te kunnen profiteren van deze MicroLab adviseren wij je om eerst deel te nemen aan de webinar ‘Impact gedreven onderwijs’. Meer informatie over de webinar vind je hier: https://www.eur.nl/en/webinars.

Vorm en tijdsinvestering
Dit MicroLab heeft een blended format en bestaat uit online voorbereiding en één workshop.

• In de voorbereiding op Canvas-omgeving (3 uur) maak je kennis met de principes van impact-gedreven onderwijs en verken je jouw wensen en de kansen die je ziet voor jouw cursus.
  • Tijdens de workshop (4 uur) krijg je meer inspiratie over verschillende strategieën om een impact-gedreven leerervaring te ontwerpen, faciliteren en beoordelen. Ook reflecteer je op jouw rol als docent om je leerlingen te begeleiden naar de impact die jij nastreeft. In een pressure cooker ontwerpsessie maak je samen met andere docenten en de trainer een begin met het (her)ontwerpen van jouw vak om de principes van impact-gedreven onderwijs te integreren.
  • Na de workshop (2,5 uur) voltooi je je ontwerp en reflecteer je op de strategieën die je hebt gekozen voor jouw impact-gedreven leerervaring. Om je te ondersteunen worden aanvullend materialen, bronnen en voorbeelden ter inspiratie geboden. Je krijgt feedback op jouw (her)ontwerp van een onderwijsconsulent van CLI/Risbo.

Toetsing en certificaat
Het Proof of Competence bestaat uit een presentatie van jouw (her)ontworpen leerervaring en een reflectie op het ontwerp. Je krijgt een CLI/Risbo-certificaat, een LinkedIn-badge en een HR-registratie van voltooiing.

Meer informatie, planning en inschrijving