Richtlijnen beeld en fotografie

Fotografie en video zijn belangrijke visuele dragers die de kernwaarden van de TU Delft ondersteunen. Het beeldmateriaal dat we gebruiken voldoet aan elementen die voortkomen uit de beeldvisie van de TU Delft.

Met de beeldstijl creëren we herkenbaarheid in beeldmateriaal, hierbij staat de volgende kernwaarden centraal: Challenge, Change, Impact.

Bij fotografie maken we onderscheid in de functie van beeld; wanneer het beeld fungeert als aandachttrekker voor de onderliggende inhoudelijke laag (‘magneet functie’), dan is behalve de bovenstaande elementen ook de vorm belangrijk.

Door de vorm onderscheiden we ons met beeld en wordt het merkconcept nog meer versterkt. We hebben 3 richtingen geformuleerd die je kunt vinden op deze pagina.

In de voorlichting maken wij gebruik van een van deze vormen, namelijk:


Change the perspective

Laat ‘de werkelijkheid’ zien maar wel met een verrassende invalshoek, door letterlijk te kiezen voor een ander perspectief of uitsnede van het beeld. Dat kan een doorkijkje zijn, een close up of een extreem laag perspectief.

  • we zien (echte) studenten in een typische TU Delft omgeving;
  • vanuit een ‘selfie perspectief’ laten zij de ‘wereld van de TU Delft’ zien;
  • door een weids armgebaar en het kijken in de camera laten ze de doelgroep niet alleen de TU wereld zien, maar nodigen ze je ook uit om (via voorlichtingskanalen) kennis met hen en de TU Delft te maken. Om zo te helpen de juiste keuze te maken;
  • soort fotografie sluit aan bij foto’s die de doelgroep op socials ziet;
  • herkenning door peers te zien die voor dezelfde keuze hebben gestaan;
  • we zien (echte) studenten in een omgeving buiten TU Delft (gelinkt aan thema’s?). Als het toch binnen de TU is, dan wel in een specifiekere TU omgeving gelinkt aan een Msc richting.
  • vanuit een ‘laag perspectief’ kijken we  op naar studenten die staan in de wereld waar zij straks het verschil gaan maken. We kijken hier wat op tegen de studenten, omdat zij zijn al een stap verder in hun studie loopbaan. Ze willen de doelgroep graag helpen om daar te staan waar zij nu staan. Wat wil jij betekenen voor de maatschappij en welke Msc opleiding past bij jou om dat waar te gaan maken? > ik help jou kiezen.
  • herkenning door peers te zien die voor dezelfde keuze hebben gestaan;