News and agenda

26 oktober 2020

Geeske Langejans in BBC World

What makes things sticky?

15 september 2020

Researchers at MSE develop a novel in-situ hydrogen gas mechanical setup

15 september 2020

Multi-Material Additive Manufacturing project and workshop

M2i together with TU Delft and UTwente will organize a workshop for industrial companies working -or willing to work- with powder-bed AM, materials, equipment suppliers and end-users.

30 juli 2020

Joris Dik in diverse media

Een groep bachelorstudenten van de TU Delft doorgrondde onder leiding van professor Joris Dik het geheim van een bijzonder stuk muur, zonder deze aan te tasten. Hun afstudeerthesis is deze week gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Heritage Science.

29 juli 2020

Delftse studenten brengen verborgen inscripties van NSB kopstuk aan het licht

In Doodencel 601 in de voormalige strafgevangenis Scheveningen, tijdens de oorlog beter bekend als het Oranjehotel, zijn inscripties te zien van de terdoodveroordeelden die er zaten. Een groep bachelorstudenten van de TU Delft doorgrondde onder leiding van professor Joris Dik het geheim van dit stuk muur, zonder deze aan te tasten.

27 april 2020

Delftse onderzoekers brengen Vermeer en het Meisje dichterbij

Wetenschappelijk onderzoek naar het wereldberoemde schilderij van Johannes Vermeer, bekend als ‘Meisje met de parel’, heeft nieuwe ontdekkingen en inzichten opgeleverd. Delftse onderzoekers van verschillende faculteiten speelden een belangrijke rol in het onderzoek.

23 april 2020

In Memoriam Barend Thijsse (1950-2020)

In de vroege ochtend van 22 april 2020 is onze dierbare oud-collega prof. Barend Thijsse, na een kort ziekbed, overleden aan de gevolgen van longkanker. Barend is 69 jaar geworden.

02 december 2019

Designing hydrogen embrittlement-resistant steels based on combined modelling-experimental approach

Assistant Professors Dr. Poulumi Dey and Dr. Vera Popovich from the Department of Materials Science and Engineering at TU Delft, together with Assistant Professor Dr. Francesco Maresca from the Engineering and Technology Institute of the University of Groningen (RUG), have been awarded a Materials Challenge Grant to design hydrogen embrittlement resistant steels.

01 november 2019

Ariadna grant to explore 3D-printing using in-space lunar resources

MSE researchers (Dr. Vera Popovich) together with European Space Agency (ESA) and ADMATEC receive Ariadna grant to explore an out-of-box research idea aimed at developing 3D-printed functionally graded materials using in-space lunar resources.

01 november 2019

Materiaalkundigen sluiten aan bij corrosiegemeenschap in China

Arjan Mol, professor Corrosion Technology and Electrochemistry, en Herman Terryn, deeltijd hoogleraar bij de afdeling Materials Science and Engineering, ontvingen deze maand als eerste internationale corrosiewetenschappers de Fellowship Award van de Chinese Society for Corrosion and Protection (CSCP).