Past deze studie bij mij?

Nanobiology profiteert van de gebundelde expertise van twee topinstituten in Delft (TU Delft) en Rotterdam (Erasmus MC). Spreekt dat je aan en liggen de vakken biologie, natuurkunde en wiskunde jou goed, dan past deze studie misschien goed bij jou. Lees hier wat je kunt verwachten.

Vakken & interesses

De volgende vakken komen veel voor bij Nanobiology. Als dit vakken zijn die je leuk vindt en die je liggen dan is dit een studie voor jou.

Intensiviteit

Bij Nanobiology ben je ongeveer 40 uur per week bezig met je studie. Dit is redelijk gemiddeld vergeleken met andere studies. In het eerste jaar bestaat ongeveer 10-15 uur hiervan uit colleges. 10 uur gaat naar projecten en practica en maar liefst 15-20 uur naar zelfstudie.

Zoals je ziet is er in verhouding veel zelfstudie, daarom wordt deze studie over het algemeen als zwaar en uitdagend beschouwd.

Hoewel het niveau prima aansluit op het niveau van de middelbare school, ligt het tempo aan de universiteit een stuk hoger en is de hoeveelheid stof een stuk meer dan op de middelbare school.

Studentenervaringen

Het kiezen van een studie is best lastig. Studenten die nu de opleiding Nanobiology volgen, hebben die keuze ook moeten maken. Voor de een was het een snelle en makkelijke keuze, voor de ander toch wat ingewikkelder. Lees hier hoe zij uiteindelijk tot hun beslissing kwamen of over hoe ze de studie ervaren.

Jij bent:

• Nieuwsgierig naar de kleinste schaal van de biologie op molecuul- en celniveau
  • Goed in biologie, natuur- en wiskunde
  • Onderzoekend ingesteld