Ben je bezig met het kiezen van een studie, maar raak je verdwaald in alle opties? Dan ben je niet de enige, in Nederland zijn er namelijk meer dan 400 bacheloropleidingen om uit te kiezen. Het is niet gek als je dan even niet weet waar je moet beginnen.

In plaats van je op specifieke studies te focussen, kan het helpen om even een stapje terug te doen. Een eerste stap kan zijn om te kijken welke studierichting jij interessant vindt.

Alle studies zijn onder verschillende soorten richtingen in te delen, waarvan een groot aantal studies onder de richting techniek vallen. In een wereld waarin technische ontwikkeling steeds meer centraal komt te staan, kan het aantrekkelijk zijn om een technische studie te kiezen. Hierbij is het wel goed om je ook af te vragen of een technische studie bij jou past. Om hierachter te komen hebben wij een aantal punten opgesteld die typerend zijn voor een technische student.

Herken jij jezelf in de bovengenoemde punten? Vind je het leuk om met Beta vakken bezig te zijn, onderzoek te doen en altijd te blijven doorvragen? Dan is een technische studie misschien perfect voor jou. Ga vooral langs bij open dagen en vergelijk verschillende studies met elkaar, zowel technische studies onderling als technische en niet-technische studies. Denk hierbij ook goed na dat dezelfde studies vaak ook bij verschillende universiteiten te volgens zijn, het is goed om deze met elkaar te vergelijken. Kies bewust en volg je passie!

Design your student life.

Keuzes maken is lastig!

Soms voelt het alsof de rest van je leven ervan afhangt van je studiekeuze. TU Delft biedt je daarom oefeningen en inspiratie om dit alles makkelijker te maken, of je nou voor een TU Delft studie kiest, of iets totaal anders.