Een opleiding kiezen is lastig. Het kan zelfs voelen alsof een studie kiezen bepalend is voor je toekomst. Gelukkig is dit niet het geval en geeft een studie alleen wat richting aan je toekomst. De route ernaartoe en de uiteindelijke bestemming bepaal je altijd zelf.

Waar moet je beginnen met een opleiding kiezen?

Je kan een start maken met behulp van de onderstaande opdrachten. Deze opdrachten geven je een goed beeld van wat je wilt en wat bij jou past. Een studie kiezen wordt zo al een stuk makkelijker.

Sommige vragen lijken simpel en misschien vanzelfsprekend. Juist bij die vragen is het goed om even stil te staan wanneer je een opleiding gaat kiezen.

Kom je er na het uitwerken van deze opdrachten toch niet helemaal uit? Dat is helemaal niet erg. Wil je graag nog wat extra hulp of heb je vragen? Neem dan contact op met je decaan of chat met een student van de TU Delft Chat met een student (tudelft.nl)

Design your student life.

Keuzes maken is lastig!

Soms voelt het alsof de rest van je leven ervan afhangt van je studiekeuze. TU Delft biedt je daarom oefeningen en inspiratie om dit alles makkelijker te maken, of je nou voor een TU Delft studie kiest, of iets totaal anders.