11 januari 2024

Distinguished Paper Award at OOPSLA 2023

22 december 2023

Andy Zaidman nieuwe voorzitter Software Technology

Vanaf 1 januari neemt Andy Zaidman de rol op zich van voorzitter van de afdeling Software Technology (ST) aan de Faculteit Electrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI) van de TU Delft. Zaidman volgt Arie van Deursen op, die zich de afgelopen acht jaar succesvol heeft ingezet voor de positionering en groei van de afdeling.

09 november 2023

Vier toponderzoekers van EWI ontvangen prestigieuze NAE fellow-benoeming

Vier onderzoekers van de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI) zijn benoemd tot topexperts en aangesteld tot fellow door de Netherlands Academy of Engineering (NAE). In totaal zijn er 62 fellows aangesteld, afkomstig uit de technologische wetenschappen, toegepast onderzoek en innovatie. De fellows richten zich op het stimuleren van een innovatieklimaat dat maatschappelijke en economische waarde genereert door engineering-gebaseerde oplossingen te bieden voor grote maatschappelijke vraagstukken en die tegelijkertijd nieuwe bedrijvigheid en exportkansen bieden.

26 oktober 2023

Dr. Kubilay Atasu's Appointment as Associate Professor

03 augustus 2023

Zes veelbelovende jonge EWI-onderzoekers ontvangen Veni-beurs

De Veni-beurs is een financieringsinstrument uit het Talentprogramma van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Het geeft pas gepromoveerde onderzoekers de kans om gedurende drie jaar hun ideeën verder te ontwikkelen. De Veni-beurs bedraagt maximaal 280.000 euro. In totaal ontvingen 17 onderzoekers van TU Delft een Veni, waaronder 6 veelbelovende jonge onderzoekers van de EWI-faculteit. Een fantastische prestatie van deze onderzoekers!