24 mei 2018

Ghana kan leren van Nederlandse woningcorporaties

Beheer van de woningvoorraad gaat in Ghana op veel plaatsen gepaard met chronisch achterstallig onderhoud. De werkwijze van Nederlandse woningcorporaties biedt handvatten voor een oplossing, blijkt uit onderzoek van promovendus Samson Aziabah.

02 mei 2018

Protecting Humanitarian Workers: Large simulation exercise at TPM for the EU project “iTrack”

In the week of April 16, all 13 international partners of the EU H2020 iTRACK project gathered at the TPM faculty for a full week of technology integration and testing of the ambitious iTrack system, an advanced system for real-time tracking and monitoring to support humanitarian operations in the dire conditions of conflict disasters.

26 april 2018

Supercomputing gebruikt voor modellering van neerslag in Afrika

Professor Nick van de Giesen heeft een IBM Technology & Data-beurs ontvangen in de vorm van gratis gebruik van supercomputing en weergegevens. Het project van prof. Van de Giesen en Camille le Coz (beiden verbonden aan de afdeling Water Management) richt zich op weergegevens over Afrika en het simuleren van de neerslag in dat werelddeel, met als doel boeren weerbaarder te maken.

26 april 2018

Veilig drinkwater voor iedereen met slimme, nieuwe drinkwater technologieën

Toegang tot veilig drinkwater is een wereldwijde uitdaging, met name in ontwikkelingslanden. Dit urgente probleem vraagt om nieuwe, slimme oplossingen voor de verwijdering van een breed scala aan drinkwaterverontreinigingen, zoals arsenicum, fluoride, pathogenen en antibioticaresistente genen.

23 april 2018

KNAW kiest Kofi Makinwa

Prof. Dr. Kofi Makinwa, hoogleraar Electronic Instrumentation en voorzitter van de sectie micro-elektronica bij de faculteit EWI, is verkozen tot lid van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW).

Please subscribe to our newsletter