Past deze studie bij mij?

Bouwkunde is een studie waar ontwerpen, techniek én theorie samenkomen. Vind jij het leuk om creatief bezig te zijn maar ook de technische kennis uit Natuurkunde en Wiskunde B toe te passen? Dan past Bouwkunde misschien goed bij jou. Lees hier wat je kunt verwachten.

Vakken & interesses

Wil jij weten in welke vakken van de middelbare school terugkomen in de opleiding Bouwkunde? Hier staat het uitgelegd.

Intensiviteit

Bouwkunde is een fulltime opleiding. Dit betekent dat je in principe 40 uur per week met Bouwkunde bezig bent. In het eerste jaar bestaat ongeveer 12 uur hiervan aan hoor- en werkcolleges. De rest van de tijd besteed je aan groepswerk en zelfstudie.

Bouwkunde is, net als veel technische studies, geen typische 9 tot 5 studie. De studie kost veel tijd. Omdat er verschillende manieren van lesgeven en toetsen zijn, kent de studietijd pieken en dalen. Het projectonderwijs is altijd intensief, met name rondom momenten van tussen- en eindpresentaties.

Studentenervaringen

Wil jij weten hoe andere studenten de opleiding Bouwkunde ervaren? Lees de verschillende studentenervaringen uit diverse jaren om een beter beeld te krijgen.

Jij bent:

Creatief