Past deze studie bij mij?

Technische Bestuurskunde is een bacheloropleiding die op het snijvlak van techniek en maatschappij zit. Als je dan ook naast techniek een brede interesse hebt in maatschappelijke en organisatorische aspecten van techniek, dan zit je bij TB goed.

Je leert veel over techniek, wiskunde, economie, bestuur, management, ethiek, recht en beleidsanalyse. Je werkt veel in projectgroepen waarin je oplossingen onderzoekt voor actuele kwesties.

Vakken & interesses

Als je Wiskunde B en Natuurkunde in je VWO pakket hebt, en je hebt ook een brede interesse in andere vakken, zoals rechten, economie en maatschappijleer dan is Technische Bestuurskunde wellicht iets voor jou.

Intensiviteit

Bij Technische Bestuurskunde ben je ongeveer 40 uur per week bezig met je studie. In het eerste jaar bestaat ongeveer 12 uur hiervan uit hoor- en werkcolleges. De rest van de tijd besteed je aan groepswerk en zelfstudie. Dit klinkt heel open en vrijblijvend maar je moet wel een dosis discipline hebben om je tijd zelf effectief in te delen. Het niveau sluit goed aan bij de middelbare school maar de werkdruk, hoeveelheid stof en het tempo van de universiteit liggen wel een stuk hoger.

Studentenervaringen

Het kiezen van een studie is best lastig maar bedenk dat veel Technische Bestuurskunde studenten jou zijn voorgegaan en graag met jou delen hoe zij hun studiekeuze hebben gemaakt. Ook delen zij graag met jou wat zij momenteel van de studie vinden, dus lees hun ervaringen om jou te helpen bij jouw studiekeuze.

Jij bent:

Technisch gedreven.

Onderzoekend ingesteld.

Maatschappelijk betrokken.

Goed in oplossingsgericht denken.

Studiekeuzecheck

TU Delft vindt het belangrijk dat je een juiste studiekeuze maakt. Daarom bieden we jou een studiekeuzetest aan waarop je feedback ontvangt. Met deze test helpen we je om een weloverwogen studiekeuze te maken.

Jij bent:

Technisch gedreven.

Onderzoekend ingesteld.

Maatschappelijk betrokken.

Goed in oplossingsgericht denken.

Vakken & interesses

Intensiviteit