De Technische Universiteit Delft én de stad Delft staan bekend als knus en gezellig. De campus en de stad bruisen van de activiteiten.

Krijg een beter beeld van wat de stad Delft en de TU je allemaal te bieden hebben, door onderstaande lijst.

• Studentenleven: Door de grote hoeveelheid aan verenigingen om je bij aan te sluiten is Delft echt een verenigingsstad. Er zijn verschillende soorten verenigingen, waaronder studieverenigingen, studentenverenigingen, internationale verenigingen en sportverenigingen. Zij organiseren veel activiteiten, evenementen en feesten speciaal voor studenten. Als je op zoek bent naar een levendige studentencultuur, dan is Delft dé stad voor jou!

• Terrassen en uitgaan: De campus van TU Delft biedt je alles wat je nodig hebt in je studentenleven. Sport, cultuur en genoeg plekjes voor eten en drinken. Toch wel handig als je een keer bent vergeten boodschappen te doen. Daarnaast is Delft een heerlijke stad om te terrassen en om een avondje te stappen. Zo zijn er talloze leuke cafe’s en is het in de zomer één en al gezelligheid op de verschillende pleinen. Filmhuis Lumen en bioscoop Pathé zijn populaire bioscopen om de avond mee te starten. Dit kan worden vervolgd door een avondje dansen bij De Kurk, STECK of studentendiscotheek Lorre. Daarnaast worden er altijd wel feesten georganiseerd door de verschillende verenigingen!

• Sport: Delft en sport is een gouden combinatie. Van boulderen tot aan dartenE en van padel tot aan dansen. Er zijn in Delft heel veel mogelijkheden om te sporten. Je vindt hier dus altijd iets wat bij jou past!

• X TU Delft: Dè plek op de campus waar je ontwikkelt in vaardigheden die niet altijd terugkomen in je technische opleiding,  maar wel van onschatbare waarde zijn! Zo heeft X TU Delft een groot aanbod op het gebied van sport, spel, kunsten, ambachten, reflectie en lifestyle. Wil je je ontwikkelen op een van deze gebieden? Dan is dit dé perfecte plek!

• Inspraak in politiek: Studenten Techniek in Politiek (STIP) is een gemeenteraadspartij opgezet door studenten. Mocht je graag je stem laten horen en interesse hebben in de politiek, is het mogelijk om lid te worden van deze partij.

• Evenementen: De bruisende stad Delft organiseert door het jaar heen allerlei evenement. Zo is er de  lichtjesavond in december, waarbij door het hele centrum verschillende marktkraampjes en optredens te bekijken zijn onder het genot van heerlijk eten en drinken. Ook wordt er carnaval gevierd en worden er in de zomer verschillende muzikale evenementen georganiseerd.

• Kunst en cultuur: Ben je een echte liefhebber van kunst en cultuur? Op cultureel gebied is er in Delft voor ieder wat wils. Musea, theaters en artiesten trakteren Delft al jaren op prachtige voorstellingen en exposities. Houd bijvoorbeeld de agenda van Theater de Veste in de gaten, voor optredens van grote namen en jong talent. Of bezoek Het Prinsenhof, de Porcelyne Fles of een van de andere musea. Wil je alle kunst en cultuur even op je laten inwerken? Zoek dan een plekje op een van de gezellige terrassen aan de grachten.

• Winkelen: Delft heeft veel leuke en bijzondere winkels, van grote winkelketens tot kleine boetiekjes. Ook is er elke zaterdag markt en worden er regelmatig braderieen georganiseerd.

• Rijke geschiedenis;  wist je dat:
    • Delft in 1400 de derde grootste stad van Holland was?
    • Belangrijke 17-eeuwse kunstschilders als Johannes Vermeer, Pieter de Hooch, Carel Fabritius en Jan Steen in Delft woonden?
    • Willem van Oranje in 1584 in Delft is vermoord door Balthasar Gerards?
    • Het wereldberoemde Delfts Blauw al sinds het eind van de 16e eeuw in Delft wordt gemaakt?
    • De grafkelders van de prinsen van Oranje en hun familie, en de Nederlandse koninklijke familie, zich bevinden onder de Nieuwe Kerk?
    • Dat Anthonie van Leeuwenhoek, pionier in de microscopie, uit Delft kwam?

Nu je meer weet over het studentenleven in Delft heb je hopelijk ook een duidelijker beeld of dit bij je past. Neem dit mee in je zoektocht naar een studie om zo een weloverwogen keuze te kunnen maken.

Design your student life.

Keuzes maken is lastig!

Soms voelt het alsof de rest van je leven ervan afhangt van je studiekeuze. TU Delft biedt je daarom oefeningen en inspiratie om dit alles makkelijker te maken, of je nou voor een TU Delft studie kiest, of iets totaal anders.