73 resultaten

01 oktober 2020

TRUST-PV Project Launched

The Photovoltaic Material and Devices (PVMD) group at Delft University of Technology (TU Delft) has been granted funding by the European Commission Innovation and Networks Executive Agency (INEA) under the Horizon 2020 framework programme for the TRUST-PV project.

24 september 2020

Aardwarmte heeft de gunfactor

In de energietransitie gaat het over langdurige ontwikkelingen met forse investeringen. Er moeten nu keuzes gemaakt worden terwijl we nog niet alle oplossingen weten. De overheid heeft daar een belangrijke rol in te spelen”, zegt Prof Dr. Ir. Jan Dirk Jansen, decaan en hoogleraar Reservoir Systems and Control bij de TU Delft.

16 september 2020

TU Delft lanceert tool om energieopbrengst zonnepanelen te berekenen

Het plaatsen van zonnepanelen is een van de vele manieren om de gebouwde omgeving duurzamer te maken. De investeringen die nodig zijn om de panelen aan te schaffen en te laten installeren, kunnen ervoor zorgen dat huiseigenaren, bedrijven en overheden het risico niet aandurven. Daarnaast hangt het rendement van de zonnepanelen ook af van de locatie en manier waarop ze geplaatst worden. Daarom hebben onderzoekers van de TU Delft nu een rekentool ontwikkeld die nauwkeurig kan berekenen hoe lang het duurt om de aanschaf van de panelen terug te verdienen.

15 september 2020

The Green Village opent het HittePlein: proeftuin voor klimaatadaptieve innovaties

The Green Village, de proeftuin voor duurzame innovatie in de stedelijke omgeving op de TU Delft Campus, heeft het HittePlein ontwikkeld. Hier werken ondernemers en onderzoekers aan duurzame innovaties zoals Rainroad, die de oplopende temperatuur in de stad aanpakken en door middel van waterhergebruik en waterbuffering langdurige droogte bestrijden.

16 juli 2020

Betaalbare duurzame huisvesting

Het nieuwe H2020 RE-DWELL-project zal een nieuwe generatie academici en professionals opleiden om de dringende behoefte aan betaalbare en duurzame huisvesting aan te pakken, een grote uitdaging voor de Europese samenleving. Bij het grote onderzoeksproject zijn tien verschillende universiteiten en een innovatief onderwijsprogramma in heel Europa betrokken.