Video impressie JINC bliksemstage TU Delft Gamelab

Nieuws - 01 juli 2021

Op 28 juni verzorgde TU Delft Gamelab een bliksemstage op basisschool De Horizon. De bliksemstage was georganiseerd door JINC.

Ieder kind heeft talent. Ook de honderdduizenden Nederlandse kinderen die opgroeien in een omgeving met werkloosheid en weinig rolmodellen. Daarom strijdt JINC voor een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomst bepaalt. JINC laat kinderen van 8 tot 16 jaar kennismaken met allerlei beroepen en organisaties. Zo ontdekken ze een nieuwe wereld en komen ze er beter achter welk werk of welke omgeving bij hun talenten past en vergroten ze hun netwerk. Zo krijgen dankzij JINC jaarlijks tienduizenden basisschool- en vmbo-leerlingen de kans om te groeien. De TU Delft werkt samen met JINC om hetzelfde uitgangspunt: dat je postcode niet je kansen bepaalt. De bliksemstages van TU docenten op scholen zijn het begin van een hopelijk veelbelovende samenwerking.