Social living room Exhale officieel geopend

Nieuws - 25 januari 2024 - Webredactie Communication

Op vrijdag 19 januari 2024 opende Exhale, a social living room powered by X, officieel haar deuren. Honderden studenten van de TU Delft bezochten Exhale om voor het eerst kennis te maken met de ruimte, samen te komen en te genieten van lekker eten en goede muziek.

Meer dan 250 bezoekers kwamen naar de opening van Exhale om het gebouw en het aanbod te verkennen. De aanwezigen, waarvan de meesten nieuwsgierige studenten, voelden zich meteen thuis en hingen rond in de woonkamer en boven in de Creative Studio en Mindfulness Studio. De avond begon met een kleine borrel voor genodigden waar Samantha Liebregts, Head of X, en Ailisha Shannon, Projectleider en Creative Director van Exhale, korte speeches hielden, waarin ze de ruimte introduceerden, het team bedankten en de achtergrond van het project deelden. Hierna was het tijd voor iedereen om Exhale te ontdekken.

Ailisha Shannon: "Uit intensieve gesprekken met studenten via onze focusgroep kwam een luid en duidelijke boodschap: studenten willen en hebben ruimte nodig om gewoon ‘te zijn’. Het creëren en runnen van deze ruimte met een uniek team van creatieve freelancers, ontwerpers en denkers is een groot plezier. We hebben allemaal onze talenten en expertise ingezet voor hetzelfde doel in samenwerking met X: het creëren van een ruimte voor studenten die de TU Delft en X complementeert en tegelijkertijd een broodnodige ruimte van rust en vrijheid biedt, waar studenten kunnen ontspannen, verbinden en creëren".

Samantha Liebregts voegt toe: "De opening van Exhale was veelbelovend. De huidige tijdgeest waarin maatschappelijke druk, studiedruk en de naweeën van Corona grote impact hebben op het leven van jonge mensen, vraagt om een plek waar ruimte is voor sociale connectie, ontspanning en even niets moeten. Samen met studenten en programmapartners hopen we bij Exhale maximaal aan te sluiten op die behoefte door te luisteren en samen programma te creëren. Met zo min mogelijk drempels, want kosteloos en zonder voorwaarden toegankelijk voor alle studenten aan de TU Delft."

Een sociale woonkamer, creatieve studio en mindfulness studio
Exhale heeft tijdelijk haar intrek genomen in een prachtig pand op het West Square achter X, en heeft als doel een warme en gastvrije omgeving te bieden voor studenten op de campus. Het gebouw bestaat uit een sociale woonkamer waar studenten kunnen ontspannen en met elkaar in contact kunnen komen, en een creatieve studio waar studenten kunnen experimenteren en werken aan creatieve projecten met ondersteuning van creatieve experts.

Een blik vooruit
Exhale, a social living room powered by X, heeft een divers programma van workshops, evenementen en samenkomsten met als doel het faciliteren en ondersteunen van sociale verbinding, creativiteit en ontspanning. Vanaf 22 januari is Exhale zeven dagen per week geopend (ma-vr 12.00-22.30, za-zo 17.00-22.30) voor alle studenten van de TU Delft om gebruik te maken van de ruimte om te ontspannen, rond te hangen en op te laden. Tijdens de hele tentamenperiode, van 22 januari tot 2 februari, biedt Exhale een studieondersteunend programma met film- en tv-avonden, stretch- en ademhalingslessen, body doubling-studiesessies en groepswandelingen in de buitenlucht.

De eerste van de vier geplande Exhale Weeks vindt plaats van 12-16 februari, een week vol evenementen, workshops en activiteiten met onder andere live concerten, een creative drink & draw les, pokeravond en een dans "rave" georganiseerd door BeFree Amsterdam.

Buiten de geplande Exhale Weeks omvat het programma tweewekelijkse evenementen en workshops. De Living Room is elke dag geopend vanaf 12.00 uur en de Creative Studio is elke avond geopend vanaf 17.00 uur.

Het volledige programma is te vinden op wwww.ready-to-exhale.com/events

Volg Exhale
Blijf up to date via @ready_to_exhale op Instagram en onze website: www.ready-to-exhale.com