221 resultaten

30 november 2022

Delfts onderzoek in Rijksmuseum

Een slim alternatief voor de zandzak én een experiment met klei dat ons meer moet leren over het verstevigen van onze dijken. Het zijn twee voorbeelden van Delfts onderzoek dat momenteel als kunst aan de muren van het Rijksmuseum hangt.

28 november 2022

Zeespiegelstijging: Tijd voor een duidelijke strategie

Tijd voor een duidelijke strategie om Nederland voor te bereiden op zeespiegelstijding. In een open brief aan de Deltacommissaris pleiten Bas Jonkman, hoogleraar waterbouwkunde en Han Meyer, emeritus hoogleraar stedenbouwkunde aan de TU Delft voor een duidelijke strategie om Nederland voor te bereiden op klimaatverandering en zeespiegelstijging. De afgelopen jaren is er volgens hen wel veel gedroomd, maar nog weinig gebeurd. "Het is tijd om van dromen naar daden over te gaan. Willen we in de loop van de eeuw grootschalige maatregelen kunnen treffen, dan moet in 2026 de hoofdrichting glashelder zijn", schrijven ze in hun brief aan Deltacommissaris Peter Glas.

21 november 2022

Refreeze the Arctic Foundation ondersteunt klimaatonderzoek TU Delft

Op 21 november 2022 heeft het Universiteitsfonds Delft een meerjarige schenkingsovereenkomst gesloten met Stichting Refreeze the Arctic Foundation. Hierdoor is het mogelijk om innovatieve methodes aan de TU Delft te ontwikkelen om wolken aan te passen en zo opwarming van de aarde tegen te gaan.

17 november 2022

Earthshot Prize 2024

The search for the winners of the Earthshot Prize 2024 has begun, and TU Delft is proud to be the only Dutch University to serve as an Official Nominator. Launched in 2020, The Earthshot Prize is a global environmental prize and platform for impact, dedicated to finding and growing solutions that will repair our planet this decade. One of TU Delft’s 2022 nominees – the Great Bubble Barrier – was selected as a finalist.

17 november 2022

Earthshot Prize 2023

The search for the winners of The Earthshot Prize 2022 has begun and TU Delft is proud to be an official Nominator. Launched in 2020, the Earthshot Prize is one of the most prestigious global environment prize in history, aiming to find new solutions to the world’s biggest environmental problems.