221 resultaten

03 november 2022

NPO Radio 1 zendt live uit vanaf The Green Village tijdens Nationale Klimaatweek

Van 31 oktober tot en met 6 november is het Nationale Klimaatweek. De TU Delft doet, als klimaatuniversiteit, volop mee, want aandacht voor het klimaat is urgenter dan ooit. Deze week hoor je verschillende NPO Radio 1 programma’s live vanuit de Klimaatstudio op The Green Village, de proeftuin voor duurzame innovatie op de TU Delft Campus.

03 november 2022

Gerdien de Vries in Dagblad van het Noorden over 'gedoe' bij verduurzaming

01 november 2022

Jonas Lechner is beste afstudeerder TBM 2022

Jonas Lechner is beste afstudeerder van TBM 2022! Hij dingt mee naar de prijs van TU Delft Best Graduate met zijn thesis ‘Role of household climate change adaptation in reducing coastal flood risk: the case of Shanghai.’ Op 22 november presenteren de acht kersverse ingenieurs van de faculteiten hun excellente afstudeerwerk tijdens de TU Delft Best Graduate Award Ceremony 2022.

23 september 2022

Wereldwijde standaardiseringsagenda tegen de stijgende zeespiegel in ontwikkeling

Filippo Grillo en Martijn Wiarda, beiden promovendi bij TPM, kregen onlangs een project van ISO toegekend, de Internationale Organisatie voor Standaardisatie. Zij geloven dat standaardisatie kustgemeenschappen en infrastructuren kan helpen zich aan te passen aan de stijging van de zeespiegel. In het project gaan zij een wereldwijde standaardisatieagenda tegen de stijgende zeespiegel opstellen.

22 augustus 2022

Wetenschappers meten stedelijke emissies van broeikasgassen en luchtverontreiniging in Rotterdam

Wetenschappers van de TU Delft gaan samen met diverse onderzoeksinstellingen onderzoeken hoe vermindering van uitstoot van broeikasgassen en luchtvervuiling het best met atmosferische metingen gemonitord kunnen worden. Maandag 22 augustus start de meetcampagne in de regio Rotterdam.