Nieuws & Agenda

02 april 2018

Aad Correljé op NPO radio 1 journaal over de prijs van olie

De prijs van een ruw vat olie was afgelopen zomer rond de 50 dollar nu rond de 70 dollar. Aad Correljé legt uit waardoor de stijging wordt veroorzaakt. Het interview start op 0:34:15

23 maart 2018

Elektrische auto direct en snel op te laden via zonnepanelen

Onderzoeker Gautham Ram Chandra Mouli ontwikkelde een systeem waarmee elektrische auto’s direct en snel zijn op te laden met zonnestroom.

20 maart 2018

Daniël Scholten in The Economist over de energy transition

Energy transitions change the world, writes Henry Tricks. So who will be the winners and losers of the green revolution? A new book, “The Geopolitics of Renewables”, edited by Daniel Scholten of Delft University of Technology in the Netherlands, argues that the clearest losers will be those blessed with ample fossil-fuel reserves and those who bet on oil for too long without reforming their economies.

19 maart 2018

TU Delft maakt plan voor energieneutraal Amsterdam

De routekaart naar een energieneutrale stad in 2040 kan een pittig dossier worden voor de Amsterdamse gemeenteraad. Het masterplan van TU-hoogleraar Andy van den Dobbelsteen maakt de enorme schaal van de ambitie duidelijk. Lees het hele Delta-artikel.

15 maart 2018

Scholen als Energieambassade in de wijk: living labs en energy challenges

Scholen kunnen een belangrijke rol spelen in het versnellen van de energietransitie. Het concept is eenvoudig: in een integrale aanpak wordt het onderwijs verrijkt met onderwerpen als duurzaamheid, energiebesparing en het ontwikkelen van ’21st century skills’. De leerlingen worden actief in het verduurzamen van hun school en van de wijk eromheen.