Lunch lecture Big data in Anesthesiology and Perioperative Care

27 februari 2024 12:45 t/m 13:40 | Zet in mijn agenda

Neem deel aan deze interessante lezing over Big data in Anesthesiology and Perioperative Care die helpt bij het doen van patiëntspecifieke voorspellingen en het bieden van meer gepersonaliseerde zorg tijdens en na de operatie.

Health Month EWI Lunch Lecture Reeks

Tijdens de februari Health Month maand zullen verschillende EWI-onderzoekers lunchlezingen geven over het gezondheidsonderzoek dat we binnen de faculteit doen, en hun fantastische werk binnen patiëntgerichte technologische gezondheidszorg laten zien. Ben jij een master- of PhD-student, of onderzoeker, en wil je met je werk impact maken op de gezondheidszorg? Neem dan deel aan één of meerdere van deze interessante lezingen en ontdek hoe wij verschillende uitdagingen op het gebied van gezondheid en welzijn te lijf gaan.

Abstract van de lecture over Big data in Anesthesiology and Perioperative Care

Anesthesiologie is voor de meeste mensen een onbekend begrip waar men alleen tijdens een operatie mee in aanraking komt. Om de perioperatieve zorg te verbeteren, gebruikt de afdeling Anesthesiologie van het Erasmus MC zoveel mogelijk 'big data' die beschikbaar zijn tijdens operaties om patiëntspecifieke voorspellingen te doen en meer gepersonaliseerde zorg te bieden tijdens en na de operatie. Door intelligent gebruik te maken van alle beschikbare ziekenhuisgegevens kunnen we patiëntspecifieke voorspellingen doen en onze patiënten meer gepersonaliseerde zorg bieden tijdens en na de operatie. Gezien de complexiteit van big data worden we vaak geconfronteerd met wiskundige problemen die simpelweg te complex zijn voor artsen om aan te kunnen. Wij geloven dat de beste oplossing om deze complexe vragen aan te pakken gevonden kan worden door kennis van experts met een technische achtergrond te combineren met experts met een medische achtergrond.