Lunchlezingenreeks EWI: Lezing over AI-powered ECG wearable classifier

15 februari 2024 12:45 t/m 13:40 - Locatie: EWI Lecturezaal Boole | Zet in mijn agenda

Health Month EWI Lunch Lecture Reeks

Tijdens de februari Health Month maand zullen verschillende EWI-onderzoekers lunchlezingen geven over het gezondheidsonderzoek dat we binnen de faculteit doen, en hun fantastische werk binnen patiëntgerichte technologische gezondheidszorg laten zien. Ben jij een master- of PhD-student, of onderzoeker, en wil je met je werk impact maken op de gezondheidszorg? Neem dan deel aan één of meerdere van deze interessante lezingen en ontdek hoe wij verschillende uitdagingen op het gebied van gezondheid en welzijn te lijf gaan.

Abstract van de lecture AI-powered ECG wearable classifier by Rajendra Bishnoi

Geautomatiseerde ECG-interpretatie is het gebruik van kunstmatige intelligentie en patroonherkenningssoftware en kennisbanken om de interpretatie, testrapportage en computerondersteunde diagnose van elektrocardiogramgegevens van een patiënt automatisch uit te voeren. Onderzoeker Rajendra Bishnoi werkt aan een draagbare versie van de AI-aangedreven ECG-classificator. Neem deel aan deze interessante lezing over geautomatiseerde AI-classificatie van ECG-gegevens die helpt bij het diagnosticeren van patiënten, voordat artsen zelf onderzoek kunnen doen.