Lunchlezingenreeks EWI: Lezing over Ontwerpen van effectieve gespreksinterfaces voor gezondheid en welzijn

19 februari 2024 12:45 t/m 13:40 - Locatie: EWI Lecturezaal Boole | Zet in mijn agenda

Health Month EWI Lunch Lecture Reeks

Tijdens de februari Health Month maand zullen verschillende EWI-onderzoekers lunchlezingen geven over het gezondheidsonderzoek dat we binnen de faculteit doen, en hun fantastische werk binnen patiëntgerichte technologische gezondheidszorg laten zien. Ben jij een master- of PhD-student, of onderzoeker, en wil je met je werk impact maken op de gezondheidszorg? Neem dan deel aan één of meerdere van deze interessante lezingen en ontdek hoe wij verschillende uitdagingen op het gebied van gezondheid en welzijn te lijf gaan.

Abstract van lecture over het ontwerpen van effectieve gespreksinterfaces voor gezondheid en welzijn door Prof. Ujwal Gadiraju:

Conversationele interfaces hebben voordelen ten opzichte van traditionele GUI's omdat ze een meer mensachtige interactie hebben. De toenemende populariteit van gespreksagenten heeft mensen in staat gesteld om op een natuurlijkere manier met machines te communiceren. Mensen raken steeds meer vertrouwd met conversatie-interacties via technologie; meer dan de helft van de wereldbevolking heeft toegang tot internet en de drempels voor toegankelijkheid worden steeds lager. Deze lezing laat de voordelen zien van het gebruik van nieuwe conversationele interfaces om gezondheid en welzijn in verschillende contexten te verbeteren.