News and Agenda

Tamás Keviczky in diverse media

02 juni 2020

3mE ruim vertegenwoordigd in AI labs TU Delft

Vandaag lanceerde TU Delft acht nieuwe ‘TU Delft AI Labs’. Het doel is om met artificiële intelligentie (AI) wetenschappelijke vooruitgang te versnellen. De labs brengen wetenschappers die onderzoek doen in AI en met AI bij elkaar.

02 juni 2020

Tamás Keviczky benoemd tot hoogleraar Networked Cyber-Physical Systems

Tamás Keviczky is benoemd tot hoogleraar ‘Networked Cyber-Physical Systems’ bij het Delft Center for Systems and Control. Tamás Keviczky is sinds 2015 hoofddocent bij het Delft Center for Systems and Control, waar hij vanaf 2007 begonnen is.

19 maart 2020

New curriculum MSc Systems & Control 2020-2021

20 december 2019

New project SAM-FMS studies scheduling in cyber-physical systems

10 december 2019

Combinatie microscopietechnieken geeft twee keer scherper beeld

Onderzoekers van de TU Delft hebben twee bestaande technieken binnen de superresolutie-microscopie gecombineerd tot een nieuwe methode. Veel experts zagen het combineren van de technieken als iets dat technisch onmogelijk was. Met de nieuwe, gecombineerde methode kunnen onderzoekers de minuscule onderdelen van levende cellen beter dan ooit in beeld brengen. Dat kan onder meer leiden tot nieuwe inzichten in de gezondheidszorg.

18 juli 2019

Drie Veni’s voor faculteit 3mE

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) heeft deze week aan twaalf Delftse wetenschappers de Veni-beurzen van maximaal 250.000 euro toegekend. Binnen de faculteit 3mE zijn er maar liefst drie laureaten: Miguel Bessa (Materials Science and Engineering), Mark van de Ruit (Biomechatronics & Human-Machine Control) en Giulia Giordano (Delft Center for Systems and Control).

18 juli 2019

Veni voor Giulia Giordano

24 mei 2019

Jan-Willem van Wingerden ontvangt Vidi

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) heeft aan zeven Delftse wetenschappers een Vidi-financiering toegekend. Binnen faculteit 3mE ontving Jan-Willem van Wingerden, professor Data Driven Control bij Delft Center for Systems and Control, de honorering.

21 februari 2019

XII Workshop on Adaptive Optics for Industry and Medicine

The International Workshop on Adaptive Optics for Industry and Medicine (AOIM) explores the recent developments, current practices and future trends in adaptive optics and closely related fields.