News and Agenda

21 juni 2022

Delftse track-and-trace methode voorspelt maximale scherpte in microscopie

Wetenschappers van de TU Delft geven inzicht in de beperkingen van superresolutie-microscopie en bieden nieuwe rekenmethode om maximale scherpte te bepalen. Met superresolutie-microscopie worden processen in de levende cel, het ontstaan van ziektes en de ontwikkeling van nieuwe medicijnen onderzocht. Hun bevindingen zijn gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Biophysical Journal.

09 juni 2022

Sebastiaan Mulders in diverse media

30 mei 2022

Peyman Mohajerin Esfahani ontvangt prestigieuze European Control Award

Peyman Mohajerin Esfahani, universitair hoofddocent aan het Delft Center for Systems and Control, ontvangt de European Control Award (ECA) 2022. De ECA is een prestigieuze prijs voor uitstekende bijdragen van een jonge onderzoeker jonger dan 40 jaar op het gebied van systems and control. De prijs wordt gesponsord door de European Control Association en wordt uitgereikt tijdens de jaarlijkse European Control Conference (ECC). De prijswinnaar wordt ook uitgenodigd om een plenaire lezing te geven tijdens het ECC, 12-15 juli 2022.

12 mei 2022

Zwaartekracht financiering voor onderzoek naar levende cellen en herseninteracties

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap kent een Zwaartekracht-subsidie van 142,7 miljoen euro toe aan zeven topconsortia. Van faculteit 3mE zijn onderzoekers Frans van der Helm en Carlas Smith mede-aanvragers.

03 mei 2022

Zwaartekracht-financiering voor levende cellen consortium

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft een Zwaartekracht-subsidie van 20,8 miljoen euro toegekend aan het IMAGINE! consortium, waar TU Delft onderzoekers Elizabeth Carroll, Sjoerd Stallinga (allebei ImPhys) en Carlas Smith (3ME) deel van uitmaken.

20 januari 2022

Matin Jafarian and Ajay Seth have been awarded a NWO Open Competition Grant

Matin Jafarian, researcher of Delft Center for Systems and Control and Ajay Seth, researcher at BioMechanical Engineering, have been awarded the NWO Open Competition Grant for their unique research.

23 december 2021

Bart De Schutter in diverse media

11 november 2021

Jan-Willem van Wingerden in diverse media

15 oktober 2021

TU Delft on board the world largest crane vessel for exploring future Offshore Wind Turbines

How do you install a wind turbine far out at sea when high waves and strong winds make its installation virtually impossible? With this question in mind, a team of researchers from TU Delft, in collaboration with Heerema Marine Contractors (HMC) and DOT B.V., boarded the world's largest crane vessel this week: Heerema's Sleipnir. As part of a major pioneering project, the FOX project, they are exploring floating wind turbine installation.

22 september 2021

Slim optisch en draagbaar diagnosesysteem voor Schistosomiasis redt levens

Temitope Agbana, PostDoc-onderzoeker bij de afdeling Delft Center for Systems and Control, ontwierp samen met een team van onderzoekers, de Schistoscope; een slimme methode om Bilharzia, een dodelijke tropische ziekte, vroegtijdig en eenvoudig op te kunnen sporen.