Past deze studie bij mij?

Maritieme Techniek is een uitdagende studie, maar zeker haalbaar als je er genoeg tijd en energie in steekt. Als je wiskunde en natuurkunde leuk vindt, past deze studie al gauw bij jou.

Vakken & interesses

De volgende vakken komen veel voor bij Maritieme Techniek. Als dit vakken zijn die je leuk vindt en je liggen dan is dit een studie voor jou.

Intensiviteit

Bij Maritieme Techniek ben je ongeveer 40 uur per week bezig met je studie. Dat is vergelijkbaar met andere opleidingen van de TU Delft. In het eerste jaar bestaat ongeveer 12 uur hiervan uit hoor- en werkcolleges en 10 uur uit projecten en practica. De rest van de tijd besteed je aan groepswerk en zelfstudie. Je moet dus een groot deel van je tijd zelf indelen. Hoewel het niveau prima aansluit op het niveau van de middelbare school, ligt het tempo aan de universiteit een stuk hoger en is de hoeveelheid stof een stuk meer dan op de middelbare school.

Kortom, met de juiste inzet is Maritieme Techniek zeker een haalbare studie. Het eerste jaar word je bovendien begeleid door een mentor.

Studentenervaringen

Het kiezen van een studie is best lastig. Studenten die nu de opleiding Maritieme Techniek volgen, hebben deze keuze ook moeten maken. Voor de een was het een snelle en makkelijke keuze, voor de ander toch wat ingewikkelder. Lees hier hoe zij de studie nu ervaren en hun studiekeuzetips aan jou.

Jij bent:

Nieuwsgierig waarom iets op een bepaalde manier werkt

Analytisch en oplossingsgericht

Niet bang voor wis-en natuurkundevraagstukken

Verplichte studiekeuzecheck

Bij Maritieme Techniek vinden we het belangrijk dat je voor de start van je studie ervaart hoe het is om deze studie te doen, zodat je kunt bepalen of deze opleiding bij je past. Daarom is er een verplichte studiekeuzecheck.

Meer over de studiekeuzecheck

Jij bent: