Meivakantieprogramma - TU Delft Science Centre Tour

Word jij een junior wetenschapper? Ons nieuwste product TU Delft Science Centre Tour geeft je de kans om je te verdiepen in technische thema's.

Programma:Let op: Alleen voor kinderen tussen de 8-12 jaar ±1 uur (workshop) | Toegang: €1,50 | Locatie: TU Delft Science Centre
UITVERKOCHT Tour 2: Elektronica: niet te fixen
UITVERKOCHT Tour 3: Robots programmeren in Minecraft

Tour 1: Ontwerp een drijvende stad

Zet koers naar de toekomst en ontwerp je eigen drijvende stad in onze interactieve workshop "Ontwerp een Drijvende Stad"! In deze 60 minuten durende workshop dagen we je uit om je creativiteit de vrije loop te laten in het bouwen van een stad op het water. Samen met onze begeleiders en met allerlei materialen, leer je over de uitdagingen en kansen van het leven in een drijvende stad. Ontdek hoe je energie kunt opwekken met duurzame bronnen, hoe transport werkt als alles drijft, en hoe we gebouwen kunnen ontwerpen die niet alleen mooi zijn, maar ook praktisch en veilig op de golven. Werk in teams om elk aspect van de stad te bedenken, van architectuur tot  het stroomnetwerk, en zie hoe jouw ideeën bijdragen aan de stad als geheel. Deze workshop is niet alleen een kans om te leren over stedenbouw en duurzaamheid, maar ook om te dromen over hoe we in de toekomst kunnen wonen en samenleven.

29 april - 10.00 uur | 12.00 uur | 14.00 uur
30 april - 10.00 uur | 12.00 uur | 14.00 uur
04  mei - 10.00 uur | 12.00 uur | 14.00 uur

Tour 2: Elektronica: niet te fixen

Ontdek de geheimen van oude elektrische apparaten met onze workshop "Elektronica: niet te fixen?"! Voor kinderen en nieuwsgierige ouders, is dit dé kans om te leren over de binnenkant van de technologie die ons dagelijks omringt. In deze workshop mag alles kapot! In een uur tijd ga je aan de slag met schroevendraaiers en tangen en sloop je een oud apparaat uit elkaar om te zien hoe ze in elkaar zitten. Denk na over duurzaamheid en circulariteit.

29 april - 10.00 uur | 12.00 uur | 14.00 uur
02  mei  - 10.00 uur | 12.00 uur | 14.00 uur

Tour 3: Robots programmeren in Minecraft

Leer op een leuke manier programmeren met de workshop "Robots programmeren in Minecraft", een avontuurlijke ervaring voor kinderen én hun ouders! Duik in de wereld van Minecraft, waar je niet alleen de kneepjes van het programmeren leert, maar ook hoe computers en robots denken. Elke deelnemer krijgt zijn eigen digitale robot om te programmeren, waarmee verschillende uitdagingen en puzzels moeten worden opgelost.

30 april - 10.00 uur | 12.00 uur | 14.00 uur
02  mei  - 10.00 uur | 12.00 uur | 14.00 uur