Succes voor Delftse studenten op de Olympische Spelen

Nieuws - 09 augustus 2021 - Webredactie Communication

De prestaties van maar liefst vier studenten van de TU Delft zijn op de Olympische Spelen in Tokyo bekroond met een medaille. Roos de Jong (roeien) en Annette Duetz (zeilen) behaalden beiden brons en Stef Broenink (roeien) heeft een zilveren medaille gewonnen. Dirk Uittenbogaard, student van de Leids-Delftse master Industrial Ecology, heeft een gouden medaille gewonnen met roeien (heren-dubbelvier).

Ook de andere Delftse sporters op de OS mogen trots zijn op hun resultaten. Laila Youssifou (roeien) heeft een zesde plek behaald. Victoria Pelova (voetbal) heeft drie wedstrijden mogen spelen, waarin zij twee doelpunten heeft gescoord. Justen Blok (hockey) was als reservespeler mee, maar heeft toch zijn speelminuten gekregen.

Innovaties

Om de Nederlandse sporters te helpen aan goede prestaties op de Olympische Spelen, zijn er bij de TU Delft verschillende sportinnovaties ontwikkeld. Zo wordt er in Tokyo gefietst op de snelst mogelijke baanfiets, draagt het hele Nederlandse team een Cool Cap ter verkoeling, stuurt een supercomputer de zeilers een gedetailleerde windvoorspelling en krijgen de Paralympische rolstoelbasketbaldames essentiële data over hun trainingsprestaties.

Lees hier meer over de innovaties.

Meer informatie over topsport bij de TU Delft vind je op de pagina Studie en topsport: TU Delft maakt het mogelijk